Woerts ziet 'lastig businessmodel': "Commercieel niet interessant"

Chris Woerts
Chris Woerts Foto: © Pro Shots

PEC Zwolle speelt dit seizoen met een lege voorkant van het shirt. De Zwollenaren kunnen het hele seizoen al geen hoofdsponsor vinden voor de vrouwenploeg. De club denkt aan een bedrag van minimaal 75.000 euro per seizoen.

Dat sponsoren niet voor het oprapen liggen, is volgens Chris Woerts logisch. "Vrouwenvoetbal is commercieel niet interessant, maar vooral een maatschappelijk project. Wat je investeert, verdien je niet snel terug. Het grote publiek vindt vrouwenvoetbal niet zo boeiend", zegt de sportmarketeer in gesprek met De Stentor.

De kijkcijfers in het vrouwenvoetbal liggen ook een stuk lager dan in het mannenvoetbal. Volgens Woerts heeft dat te maken met het lage niveau van het vrouwenvoetbal. "Er zijn in Nederland te veel vrouwenteams, omdat het snel is gegroeid. Als je dat vermindert, wordt het niveau hoger en is het aantrekkelijker om naar te kijken."

"Het is bovendien beter om bijvoorbeeld hoogtepunten uit te zenden, zodat de competitie een beter imago krijgt", denkt de marketeer. Het vrouwenvoetbal is een 'lastig businessmodel', zo geeft hij aan. "Dat geld kost voor clubs en voor sponsors niet interessant is. Bedrijven kijken toch: wat zit erin voor mij? Het is qua sponsoring zoeken naar een speld in een hooiberg", aldus Woerts.

Lees meer:
0 reacties
Agenda
zo
16/03
Utrecht W
14:30
Ajax V
za
22/03
ADO Den Haag V
14:00
Telstar W
za
22/03
PSV V
16:30
Ajax V
za
22/03
Utrecht W
16:30
AZ W
zo
23/03
FC Twente V
12:15
SC Heerenveen V
Bekijk de hele agenda
Stand
# Team GS DS P
1 Ajax V 16 33 43
2 PSV V 17 34 42
3 FC Twente V 17 30 42
4 Feyenoord V 17 16 32
5 Utrecht W 16 15 29
6 AZ W 16 7 26
7 SC Heerenveen V 16 -12 15
Bekijk de hele stand