Vivianne Miedema 'heel emotioneel': "Ze huilde aan de telefoon"

Yui Hasegawa en Vivianne Miedema tonen de FA Cup
Yui Hasegawa en Vivianne Miedema tonen de FA Cup Foto: © BSR Agency

Vivianne Miedema heeft het seizoen bij Manchester City positief afgesloten. Na het veroveren van de landstitel won de Nederlandse spits afgelopen weekend ook de FA Cup. Als invaller tekende ze voor de vierde treffer tegen Brighton & Hove Albion (4-0).

Kerstin Casparij juicht met Vivianne Miedema
Manchester City wint FA Cup dankzij doelpunt Vivianne Miedema Lees ook

De Friezin kwam voor het eerst sinds eind maart weer in actie voor Manchester City, nadat ze een tijdje miste vanwege haar zieke moeder. "Het was heel emotioneel", zei Miedema na afloop tegen de BBC. "Ik sprak Andrée (trainer Jeglertz, red.) twee weken geleden en zei dat we zouden proberen de finale te halen, dus ik ben heel blij dat het gelukt is."

Miedema zocht na de wedstrijd via FaceTime contact met haar moeder, die chemotherapiebehandeling heeft ondergaan. "Ze had de wedstrijd gezien. Ze begreep dat we hadden gewonnen. Ze huilde aan de telefoon, dus het was heel emotioneel voor mij."

De 29-jarige spits won met Manchester City voor de eerste keer in de historie van de Engelse club de dubbel. "Echt bijzonder en ongelooflijk. Ik heb dit zelf nog nooit eerder gedaan. Binnen de club waren we er altijd eerlijk over. Ik ben gewoon blij dat we gewonnen hebben."

Nu volgt een feestje, waarbij Miedema in eerste instantie op de achtergrond zal blijven. "Ik zal niet leiden, maar misschien moet ik het op een gegeven moment wel overnemen. Het is heel fijn om even afleiding te hebben."

Lees meer:
0 reacties