Van Ginkel treurt: "Dat vat ons seizoen misschien wel samen"

Danique van Ginkel
Danique van Ginkel Foto: © MTB-Photo

FC Twente is komend seizoen niet actief in Europa. De Tukkers verloren vrijdagavond in eigen huis met 1-2 van PSV en zagen Feyenoord winnen van NAC Breda. De ploeg van Corina Dekker eindigt daardoor op de vierde plek. Danique van Ginkel baalt als een stekker.

De captain noemt de nederlaag tegen PSV 'heel zuur'. "We misten in de eerste helft felheid. Eva Oude Elberink moest er af met een blessure, gelijk daarna viel de 2-0. Dat was een ontzettende klap", zegt ze in gesprek met Tubantia. FC Twente kwam terug tot 2-1, maar de 2-2 viel niet meer. "Dat had wel gemoeten. We misten zes honderd procent kansen. Dat vat ons seizoen misschien wel samen."

Van Ginkel wijst naar de vele blessures bij de Tukkers: "We stonden in de winterstop bovenaan. Toen was er nog niks aan de hand. We hebben vijftien tot twintig wedstrijden meer gespeeld dan de gemiddelde eredivisieploeg. En dat met een redelijk kleine selectie, waarvan bijna altijd dezelfde elf meiden speelden. Dan krijg je een keer blessures."

Lees meer:
0 reacties