Van Ginkel baalt na pijnlijk slot: "Er is werk aan de winkel"

Danique van Ginkel (FC Twente) in actie tegen PSV
Danique van Ginkel (FC Twente) in actie tegen PSV Foto: © Pro Shots

Het seizoen van FC Twente is op een teleurstellende wijze geëindigd. Waar de Tukkers lang in de race waren voor een Europees ticket, greep de ploeg na de nederlaag tegen PSV en de gunstige resultaten van concurrent Feyenoord uiteindelijk mis. Aanvoerder Danique van Ginkel sprak na de afsluitende speelronde met de NOS over een seizoen dat gekenmerkt werd door tegenslag en blessureleed.

Het is een bittere pil voor de bekerwinnaar, die het seizoen in Enschede liever met Europese kwalificatie had afgesloten. Van Ginkel ziet in de laatste wedstrijd van het seizoen de harde realiteit van de afgelopen maanden terug.

"Voor de club is het echt superpijnlijk. Dit seizoen zat het gewoon aan alle kanten tegen voor ons. Kijk naar de wedstrijd uit tegen HERA, het werd 0-0, maar we hadden supergrote kansen. De ene na de andere die uitviel; als je ziet hoeveel basisspelers langs de kant stonden... Als je alles bij elkaar optelt, was de tweede helft een samenvatting van ons seizoen: het wilde gewoon niet."

Ondanks de grote teleurstelling in de slotfase van de competitie, kijkt de aanvoerder alvast vooruit naar de noodzakelijke stappen die deze zomer gezet moeten worden. De selectie zal volgens Van Ginkel op diverse plekken een impuls nodig hebben om volgend seizoen weer de strijd aan te kunnen gaan.

"Versterkingen halen voor de meiden die weggaan en hopen dat iedereen fit blijft. Dan zie ik het wel goed komen." Op de vraag of zij zich zorgen maakt over de nabije toekomst van FC Twente, is de captain helder: "Er is wel werk aan de winkel."

Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws op Scorito!

Lees meer:
0 reacties