Van der Most terug bij FC Utrecht: "Uiteindelijk anderhalf jaar"

FC Utrecht kan zaterdag voor het eerst in lange tijd weer beschikken over Liza van der Most. De ervaren verdedigster stond sinds eind 2023 aan de kant, maar behoort zaterdag tegen Fortuna Sittard weer tot de wedstrijdselectie.
Coach Linda Helbling is daar 'superblij' mee. "Uiteindelijk is het ook een beloning na heel, heel, heel hard werken. Het was voor haar denk ik een zwaar en moeilijk proces. Onwijs tof dat je haar dan weer kunt toevoegen. Die lach op het gezicht en wat het met de groep doet, dat is denk ik waar je als sporter kei- en keihard voor wil werken", zegt ze bij ESPN.
"Wat het doet met de groep? Uiteindelijk gun je het niemand om zo lang uit de running te zijn. Liz, met al haar ervaring, is bepalend in de groep. Dan is het heel fijn dat zo'n persoon weer toegevoegd wordt. Dat merk je op trainingen, maar dat merk je ook nu op zo'n wedstrijddag", geeft Helbling aan. Ze weet niet waarom de revalidatie van Van der Most zo lang heeft geduurd. "Zo werkt nou eenmaal het menselijk lichaam."
De coach vervolgt: "Je kunt wel zeggen dat ergens zo lang voor staat om te herstellen, maar uiteindelijk ga je dan net weer iets anders lopen of... Zo werkt dat geloof ik. Toch een terugslag, toch weer opnieuw beginnen, diagnoses die gesteld worden en die uiteindelijk wat zwaarder lijken. Wat begon met een weekje rust is uiteindelijk ruim anderhalf jaar geworden."
Van der Most verloor in de afgelopen periode nooit haar glimlach. "Uiteindelijk is zij een speelster met ervaring. Als je ziet wat zij aan ervaring meebrengt, dan is dat waar iedereen binnen het team respect voor heeft. Dat straalt ze uit. Juist haar vrolijke noot maakt het voor de rest ook gewoon draaglijk. Dat maakt het hele teamtraject ook supermooi."

Daniëlle van de Donk over toekomst: "Waar zij is, ben ik ook"

Isabel Kopp verlengt bij HERA United: "Ik wil revanche nemen"

Brugts blikt terug op WK-herinnering: "Speciaal een tv gekocht"

Sabrine Ellouzi in spagaat voor WK-duel: "Ik kan niet kiezen"

Van den Berg over WK: "Ik vind Ronald Koeman een prettige coach"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Polak helder over missie met ADO Den Haag: "Snel veilig spelen"

'Rocky' spreekt droom uit: "Volgend jaar op shirt van de vrouwen"

Vier FC Twente-talenten beleven droomjaar in Oranje: "Kippenvel"

Polak keert terug bij ADO Den Haag: "Net alsof ik verliefd ben"

'Chanté-Mary Dompig (25) is op weg naar uitgang bij AC Milan'

Grond Diekman volgende week van FC Twente: "Past bij onze ambities"

Wiegman en Stentler luiden de noodklok over Vrouwen Eredivisie

OFFICIEEL | De Graafschap pikt nieuwe doelvrouw op bij HERA United

ADO-directeur: "We zullen komend seizoen iets moois neerzetten"

Zuur misgelopen promotie voor Steenwijk: "Heel verdrietig van"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zuren mensen"

Promovendus De Graafschap neemt afscheid van meerdere speelsters

Martens openhartig over verlies zoontje: "Denken elke dag aan hem"

Mandy van den Berg: "Worden salarissen van meer dan miljoen betaald"

KNVB-programma groot succes: Veel vrouwelijke coaches stromen door

Van Eijk dolblij met droomtransfer: "Heeft mijn wens versterkt"

Nu ook officieel: Beth Mead volgt Miedema naar Manchester City

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

Oranje O17 kent tegenstanders in eerste EK-kwalificatieronde

Veurink over Vivianne Miedema: "Natuurlijk geen achttien meer..."

Veefkind maakt droomtransfer naar Duitsland: "Stap voelt goed"

Lindner tekent nieuw contract bij PEC: "Geeft veel vertrouwen"

Bayern-directeur Rech looft Van Eijk: "Straalt grote rust uit"

Unieke foto's ontdekt van vrouwenvoetbal van voor de oorlog

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"

Statement FC Utrecht afgekraakt: "Club in diskrediet gebracht"

FC Emmen krijgt MO17-team: "Van daaruit kunnen we verder bouwen"













