Van der Gragt onthult: "Dat was één van de eerste dingen die ik deed"

Stefanie van der Gragt ging na het afgelopen WK aan de slag als technisch manager bij AZ. Een compleet nieuwe functie, maar de voormalig OranjeLeeuwin voelt zich als een vis in het water.
"Ik heb het heel erg naar mijn zin. Het is een baan met veel afwisseling. Het is heus niet zo dat ik alleen maar aan het vergaderen ben. Ik sta ook vaak langs het veld. Niet alleen bij wedstrijden van het eerste elftal, maar ook van de jeugd", vertelt Van der Gragt op de website van de Azerion Vrouwen Eredivisie. "Ook probeer ik zoveel mogelijk trainingen van het eerste elftal te zien. Om een vinger aan de pols te houden en te kijken of alles goed gaat."
Van der Gragt is duidelijk: als oud-international ben je niet gelijk een goede technisch manager. De oud-voetbalster leert momenteel veel bij. Zo volgt ze een cursus bij de KNVB en heeft ze veel aan haar collega's. "Als voetballer wist ik precies waar ik aan toe was. Ik ging naar de club, ik kleedde me om en ik ging trainen of een wedstrijd spelen. Nu sta ik aan de andere kant en ben ik bezig met het regelen van allerlei randzaken. In het begin was dat allemaal nieuw voor me. Er kwam van alles op me af."
Een van de eerste dingen die ze deed als technisch manager? Desiree van Lunteren polsen voor een terugkeer. "Het was één van de eerste dingen die ik in mijn nieuwe functie deed", vertelt Van der Gragt lachend. "Ik dacht: ik bel haar gewoon. Ik had geen idee wat ze zou antwoorden. Het is natuurlijk nogal een omschakeling om weer elke dag te gaan trainen. Bovendien is ze moeder. Denk er maar even goed over na, zei ik tegen haar."
"Een paar dagen later belde ik haar nog een keer. Toen was ze er al uit. Ze wilde tekenen. Daar was ik heel blij om. Eerlijk gezegd maakte mij dat ook wel een beetje trots", aldus 'Stalen Steef'.

Al-Jawahiri: "Toen zaten mijn moeder en ik in tranen op de bank"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

De Graafschap langer door met verdedigster: "De juiste plek"

BREAKING | Feyenoord pikt aanvalster op bij Ajax: "Veel ambitie"

Van de Donk over haar zware tijd in Londen: "Echt heel taai"

Oversier kritisch op licentie-eisen KNVB: "Daar lopen clubs op leeg"

FOTO | ADO Den Haag onthult nieuw thuistenue mét stukje clublied

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Van de Donk geniet van WK-sfeer: "Mijn eerste herinnering..."

Jackie Groenen mist WK door huwelijksreis: "Zit in een hutje"

Fysio 'verklapt' Ajax-transfer: "Tekent haar contract bij Ajax"

OFFICIEEL | De Graafschap legt aanvalster langer vast: "Trots"

Daniëlle van de Donk over toekomst: "Waar zij is, ben ik ook"

Isabel Kopp verlengt bij HERA United: "Ik wil revanche nemen"

Brugts blikt terug op WK-herinnering: "Speciaal een tv gekocht"

Sabrine Ellouzi in spagaat voor WK-duel: "Ik kan niet kiezen"

Van den Berg over WK: "Ik vind Ronald Koeman een prettige coach"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Polak helder over missie met ADO Den Haag: "Snel veilig spelen"

'Rocky' spreekt droom uit: "Volgend jaar op shirt van de vrouwen"

Vier FC Twente-talenten beleven droomjaar in Oranje: "Kippenvel"

Polak keert terug bij ADO Den Haag: "Net alsof ik verliefd ben"

'Chanté-Mary Dompig (25) is op weg naar uitgang bij AC Milan'

Grond Diekman volgende week van FC Twente: "Past bij onze ambities"

Wiegman en Stentler luiden de noodklok over Vrouwen Eredivisie

OFFICIEEL | De Graafschap pikt nieuwe doelvrouw op bij HERA United

ADO-directeur: "We zullen komend seizoen iets moois neerzetten"

Zuur misgelopen promotie voor Steenwijk: "Heel verdrietig van"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

Promovendus De Graafschap neemt afscheid van meerdere speelsters

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"












