Van de Velde: "Zelfs ik ben zenuwachtig om in de ArenA te spelen"

Ajax pakte zaterdagmiddag drie punten in de Johan Cruijff ArenA, door PSV met 2-1 te verslaan. De winnende goal was een eigen doelpunt van Myrthe Kemper-Moorrees in de 95e minuut. Een lelijke zege, erkende Jonna van de Velde, maar volgens haar wel een verdiende.
"Het is echt bizar. We zijn superblij. Uiteindelijk maakt het niet uit hoe ‘ie valt, als ‘ie maar valt", glimlacht Van de Velde na het laatste fluitsignaal. "Ik denk dat het uiteindelijk ook wel verdiend was. Ik ben superblij dat we hebben gewonnen."
Ajax begon volgens haar nerveus aan de kraker tegen PSV. Al na twee minuten viel de 0-1, gemaakt door Chimera Ripa. "We begonnen heel slecht, heel zenuwachtig. Dan denk je wel van: Shit...", erkent de verdedigster. "Op een gegeven moment merkten we dat we wel weer lekker konden voetballen. Toen kregen we de rust en konden we PSV wegspelen."
De spanning had volgens Van de Velde ook te maken met het decor waarin werd gespeeld. "Dat denk ik wel. Zelfs ik ben nu nog zenuwachtig om in de ArenA te spelen. Ik kan me al helemaal voorstellen dat de meiden die hier voor het eerst spelen heel zenuwachtig zijn. Dat is ook niet gek. Het is ook de eerste echte grote test van het seizoen. Dat maakt het dat mensen zenuwachtig zijn. Na het eerste kwartier is dat weggegaan en waren we goed bezig."
"Toen kregen we gelijk wat kansen en in de tweede helft hebben we dat doorgepakt. Ik denk dat we echt hebben laten zien hoe goed we kunnen voetballen. Voor ons was dit dus ook de eerste test, waarin we konden laten zien of we het ook tegen een grote tegenstander kunnen. Dat hebben we nu wel laten zien. Dat brengt vertrouwen voor de rest van het seizoen", aldus Van de Velde.
Volgens haar is de zege op PSV ook een bevestiging dat Ajax goed bezig is. "We zijn begonnen met een heel nieuw team en een nieuwe coach. Dan is het afwachten waar we staan. We hebben heel veel meiden van Jong erbij gekregen. Maar je merkt dat er gewoon gelijk duidelijkheid was in hoe we druk gaan zetten, wat we willen. We worden elke wedstrijd beter, dus dan is dit wel een bevestiging dat we op de goede weg zijn."

Kaptein en Brugts blij met ervaring in Oranje: "Fijne groep"

OFFICIEEL | De Graafschap versterkt zich met Nederlandse aanvalster

PSV krijgt bakken kritiek na presentatie van nieuwe uittenue

Scholten: "Hebben ook financiers gezocht om de investering te doen"

OFFICIEEL | Lineth Beerensteyn (29) vervolgt carrière in Spanje

Lieke Martens: "Ze zeiden: Meisjes horen niet te voetballen"

Go Ahead Eagles begint aan voorbereiding: dit is het programma

PSV en Ajax naderen CL-loting: dit zijn de mogelijke opponenten

Brugts ziet schitterende toekomst voor Oranje: "Echt heel mooi"

Ilayah ambitieus na overstap naar Feyenoord: "Alle prijzen pakken"

De Graafschap langer door met Tijink: "Waardevolle speelster"

VIDEO | PSV presenteert nieuw uitshirt: 'Summer in the city'

Tunesië kiest voor oud-bondscoach Frankrijk, snel tegen Oranje

Van der Most over onrust bij FC Utrecht: "Niet serieus genomen"

Huurman als enige vrouwelijke teamarts op WK: "Mannetje staan"

Stentler baalt van visie FC Utrecht: "Langer de tijd voor nodig"

Wieke Kaptein trots op rol als derde aanvoerder: "Grote eer"

OFFICIEEL | HERA United neemt jonge aanvalster over van Ajax

Harmsen: "Leuke was Wiegman voor een wedstrijd naar me toekwam"

Al-Jawahiri: "Toen zaten mijn moeder en ik in tranen op de bank"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

De Graafschap langer door met verdedigster: "De juiste plek"

BREAKING | Feyenoord pikt aanvalster op bij Ajax: "Veel ambitie"

Van de Donk over haar zware tijd in Londen: "Echt heel taai"

Oversier kritisch op licentie-eisen KNVB: "Daar lopen clubs op leeg"

FOTO | ADO Den Haag onthult nieuw thuistenue mét stukje clublied

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Van de Donk geniet van WK-sfeer: "Mijn eerste herinnering..."

Jackie Groenen mist WK door huwelijksreis: "Zit in een hutje"

Fysio 'verklapt' Ajax-transfer: "Tekent haar contract bij Ajax"

Kaptein en Brugts blij met ervaring in Oranje: "Fijne groep"

Brugts ziet schitterende toekomst voor Oranje: "Echt heel mooi"

Wieke Kaptein trots op rol als derde aanvoerder: "Grote eer"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"











