Van de Velde: "Daar hebben we vandaag wel een lesje in gekregen"

Ajax moest woensdagavond de meerdere erkennen in Hammarby IF. De Zweedse ploeg was in Amsterdam met 1-3 te sterk voor Ajax. De return in Stockholm wordt pittig, maar Jonna van de Velde houdt vertrouwen.
"Ik denk dat we vandaag (woensdag, red.) wel een lesje in efficiëntie hebben gekregen. Zij hebben al hun kansen afgemaakt", zei Van de Velde na afloop bij het clubkanaal. "Wij hadden nog wel wat kansen in de tweede helft, maar helaas niet afgemaakt. Waar het aan lag? Ik denk wel dat dit de beste tegenstander is die we tot dusver hebben gehad."
"Zij waren super fit. Wij waren niet scherp genoeg. Ze konden ook gewoon heel goed voetballen, daar hadden we het wel lastig mee", zag de verdedigster. In de tweede helft liep het beter bij Ajax. "In de eerste helft konden we er gewoon niet goed onderuit voetballen. In de tweede helft hebben we wat omgezet, toen lukte het wat beter. Toen zag je ook dat we kansen konden creëren."
Van de Velde scoorde in de 74e minuut de 1-3. "Gelukkig scoorden we ook nog. Ik ben echt super blij met mijn doelpunt. Ik zag dat die hoek open lag en ik hoor heel vaak van mensen dat ik vaker moet schieten. Ik dacht: Ik probeer het gewoon", zegt ze met een glimlach.
Volgende week donderdag wacht de return in Zweden. "Het wordt lastig volgende week. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat we dat gewoon kunnen. Als we het spel van de tweede helft volgende week ook laten zien, heb ik vertrouwen dat we daar kunnen winnen en nog door kunnen", houdt Van de Velde vertrouwen.

Sabrine Ellouzi in spagaat voor WK-duel: "Ik kan niet kiezen"

Van den Berg over WK: "Ik vind Ronald Koeman een prettige coach"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Polak helder over missie met ADO Den Haag: "Snel veilig spelen"

'Rocky' spreekt droom uit: "Volgend jaar op shirt van de vrouwen"

Vier FC Twente-talenten beleven droomjaar in Oranje: "Kippenvel"

Polak keert terug bij ADO Den Haag: "Net alsof ik verliefd ben"

'Chanté-Mary Dompig (25) is op weg naar uitgang bij AC Milan'

Grond Diekman volgende week van FC Twente: "Past bij onze ambities"

Wiegman en Stentler luiden de noodklok over Vrouwen Eredivisie

OFFICIEEL | De Graafschap pikt nieuwe doelvrouw op bij HERA United

ADO-directeur: "We zullen komend seizoen iets moois neerzetten"

Zuur misgelopen promotie voor Steenwijk: "Heel verdrietig van"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zuren mensen"

Promovendus De Graafschap neemt afscheid van meerdere speelsters

Martens openhartig over verlies zoontje: "Denken elke dag aan hem"

Mandy van den Berg: "Worden salarissen van meer dan miljoen betaald"

KNVB-programma groot succes: Veel vrouwelijke coaches stromen door

Van Eijk dolblij met droomtransfer: "Heeft mijn wens versterkt"

Nu ook officieel: Beth Mead volgt Miedema naar Manchester City

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

Oranje O17 kent tegenstanders in eerste EK-kwalificatieronde

Veurink over Vivianne Miedema: "Natuurlijk geen achttien meer..."

Veefkind maakt droomtransfer naar Duitsland: "Stap voelt goed"

Lindner tekent nieuw contract bij PEC: "Geeft veel vertrouwen"

Bayern-directeur Rech looft Van Eijk: "Straalt grote rust uit"

Unieke foto's ontdekt van vrouwenvoetbal van voor de oorlog

Maureen van Drogen tekent eerste contract bij PEC: "Een mijlpaal"

Leonne Stentler looft tactische ingreep Veurink: "Pakt goed uit"

Regina van Eijk vertrekt bij Ajax: "Ga echt mijn gevoel achterna"

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"

Statement FC Utrecht afgekraakt: "Club in diskrediet gebracht"

FC Emmen krijgt MO17-team: "Van daaruit kunnen we verder bouwen"













