Touzani over Oranje O17: "Dat we nu in de halve finale staan..."

Lina Touzani bij Ajax
Lina Touzani bij Ajax Foto: © BSR Agency

Oranje O17 staat in de halve finale van het WK Onder 17. De jonge Leeuwinnen overleefden de achtste finale en kwartfinale door de penaltyserie te winnen.

Lina Touzani geeft aan dat Oranje de penalty's heel serieus neemt. "We trainen erop. Je ziet dat het helpt: we nemen ze met vertrouwen. Ik denk niet aan de gevolgen, gewoon die penalty nemen en scoren. Niet te veel in je hoofd zitten", vertelt de aanvalster aan de NOS

Dat de jonge Leeuwinnen inmiddels de halve finale hebben bereikt, noemt Touzani 'ongelooflijk'. "Echt geweldig. Vooral ongelooflijk dat wij als team zo ver zijn gekomen. Natuurlijk een beetje een moeilijke poulefase, maar dat we nu in de halve finale mogen staan is echt niet normaal."

Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws op Scorito!

Lees meer:
0 reacties