Thuisbezorgd.nl lanceert fonds voor ondersteuning vrouwenvoetbal

Thuisbezorgd.nl start een fonds om de ontwikkeling van vrouwenvoetbal in Nederland te stimuleren. Het ‘Feed the Game’ initiatief is gericht op lokale vrouwenvoetbalteams door het hele land en biedt hen de nodige middelen om hun sportieve ambities te realiseren.

Thuisbezorgd.nl start haar missie met een initiële donatie van €100.000. Daarnaast wil men het Feed the Game-programma de komende jaren in meerdere landen uitrollen waar Just Eat Takeaway.com (moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl) actief is. Het bedrijf is al langer officieel partner van de UEFA. In het verlengde daarvan wil Just Eat Takeaway.com het Feed the Game-programma de komende jaren laten groeien en zo nog meer betekenen voor vrouwenvoetbal in Europa. Vivianne Miedema zal optreden als ambassadeur en opent het fonds officieel, ter gelegenheid van de UEFA Women's Champions League finale in Eindhoven. Ondanks dat het stadion tijdens deze finale volledig gevuld is, is er nog steeds sprake van genderongelijkheid in de voetbalwereld. Hoewel 88% van de voetbalclubs in Europa gelooft dat het hebben van een vrouwenteam een positieve invloed heeft op de lokale gemeenschap, gaat slechts 2% van de inkomsten die voetbal wereldwijd genereert naar vrouwenvoetbal. Miedema is blij met het fonds: "In het profvoetbal hebben we de eerste stappen kunnen zetten om gendergelijkheid te bevorderen. Tegelijkertijd zullen alle meisjes en vrouwen die voetballen herkennen dat mannenteams van oudsher meer tijd, geld en vrijwilligers hebben dan vrouwenteams. Ik ben daarom extra blij dat een bedrijf als Thuisbezorgd.nl, naast officieel partner van het voetbal op het hoogste niveau, met dit fonds ook het vrouwenvoetbal op amateurniveau op de lange termijn steunt."

Lees meer: