Stoit blinkt uit bij PSV: "Een heerlijke middag, ik heb genoten"

Fleur Stoit beleefde zaterdag een heerlijke namiddag. De jonge aanvalster uit Leerdam maakte haar basisdebuut voor PSV in de wedstrijd tegen SC Heerenveen (5-0), scoorde direct haar eerste competitiegoal én gaf ook nog eens twee assists. Haar oordeel? Een leuke middag.
"Het was zeker een lekker wedstrijdje, het was echt leuk. Als team hadden we vanaf het begin de overhand. Het is natuurlijk fijn dat je gelijk die goal maakt. Dan zit je gelijk goed in de wedstrijd en dan moeten we gewoon doorpakken. Dat hebben we goed gedaan. Het was leuk om te doen", zei Stoit na afloop tegenover deze site. "Het was leuk, ik heb wel genoten."
De vreugde spatte er bij de jeugdinternational van Oranje vanaf na haar assist op Joëlle Smits bij de 1-0 en later ook bij haar eigen treffer, de 3-0. "Natuurlijk was ik blij met mijn eerste goal, bij mijn basisdebuut. Het kan natuurlijk niet beter. Bij de 1-0 was ik ook heel blij. Ik ben heel goed met die meiden. Het is leuk als je een heel seizoen op de bank zit en erin komt, maar het is toch anders dan als je erin staat en dan ook gelijk een goede assist geeft. Dat vind ik heel fijn, ook dat iedereen zo blij is."
Ook bij de laatste goal was Stoit betrokken. "Bij die 5-0 gaf ik ook de assist ja, haha, op Mel's (Melanie Bross, red.) rug. Het was wel grappig, ik tel 'm gewoon! Het was een heerlijke middag", zegt ze met een glimlach. De aanvalster werd op PSV Campus De Herdgang gesteund door heel wat bekenden, die zich vocaal ook zeker lieten gelden.
"Er zaten heel veel bekenden op de tribune. Het was heel leuk. Wie er allemaal waren? Mijn moeder, mijn vader, vriendinnen. Ze waren helemaal excited, super grappig. Het was leuk, fijn ook om te horen als je op het veld staat", aldus Stoit. Of ze haar visitekaartje heeft afgegeven aan trainer Roeland ten Berge? "Ik hoop het. Ik denk dat de trainer wel weet wat ik kan. Het is wel fijn dat ik dat heb kunnen laten zien, in een normale competitiewedstrijd. Ik hoop het wel. We gaan het zien."
PSV heeft nog twee competitiewedstrijden te gaan, maar kijkt ook al verder. Waar de ogen op gericht zijn? De Eredivisie Cup. "We moeten die Eredivisie Cup gewoon pakken", zegt de aanvalster stoïcijns. "We moeten 'm gewoon winnen met z'n allen, dat zou leuk zijn. Er hangt niks in de kleedkamer om ons daarop te wijzen, maar we weten allemaal voor we werken. Het is gewoon een prijs, die willen wij pakken."

Harmsen: "Leuke was Wiegman voor een wedstrijd naar me toekwam"

Al-Jawahiri: "Toen zaten mijn moeder en ik in tranen op de bank"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

De Graafschap langer door met verdedigster: "De juiste plek"

BREAKING | Feyenoord pikt aanvalster op bij Ajax: "Veel ambitie"

Van de Donk over haar zware tijd in Londen: "Echt heel taai"

Oversier kritisch op licentie-eisen KNVB: "Daar lopen clubs op leeg"

FOTO | ADO Den Haag onthult nieuw thuistenue mét stukje clublied

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Van de Donk geniet van WK-sfeer: "Mijn eerste herinnering..."

Jackie Groenen mist WK door huwelijksreis: "Zit in een hutje"

Fysio 'verklapt' Ajax-transfer: "Tekent haar contract bij Ajax"

OFFICIEEL | De Graafschap legt aanvalster langer vast: "Trots"

Daniëlle van de Donk over toekomst: "Waar zij is, ben ik ook"

Isabel Kopp verlengt bij HERA United: "Ik wil revanche nemen"

Brugts blikt terug op WK-herinnering: "Speciaal een tv gekocht"

Sabrine Ellouzi in spagaat voor WK-duel: "Ik kan niet kiezen"

Van den Berg over WK: "Ik vind Ronald Koeman een prettige coach"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Polak helder over missie met ADO Den Haag: "Snel veilig spelen"

'Rocky' spreekt droom uit: "Volgend jaar op shirt van de vrouwen"

Vier FC Twente-talenten beleven droomjaar in Oranje: "Kippenvel"

Polak keert terug bij ADO Den Haag: "Net alsof ik verliefd ben"

'Chanté-Mary Dompig (25) is op weg naar uitgang bij AC Milan'

Grond Diekman volgende week van FC Twente: "Past bij onze ambities"

Wiegman en Stentler luiden de noodklok over Vrouwen Eredivisie

OFFICIEEL | De Graafschap pikt nieuwe doelvrouw op bij HERA United

ADO-directeur: "We zullen komend seizoen iets moois neerzetten"

Zuur misgelopen promotie voor Steenwijk: "Heel verdrietig van"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"













