Stentler vol diep respect voor Van Ginkel: "Is echt niet normaal"

Leonne Stentler
Leonne Stentler Foto: © BSR Agency

Danique van Ginkel was zaterdagmiddag een van de absolute steunpilaren van FC Twente tijdens de gewonnen bekerfinale tegen PSV. Na afloop deed de middenveldster een boekje open over de blessure waar ze al lange tijd mee speelt. Analist Leonne Stentler heeft diep respect voor de FC Twente-captain.

Van Ginkel legde na de bekerwinst bloot hoe zwaar haar fysieke strijd achter de schermen is. De middenveldster loopt volledig op haar tandvlees en hunkert naar het einde van het seizoen om haar lichaam de nodige rust te geven.

"Ik loop al anderhalf jaar lang met een ontstoken achillespees. In de nachten slaap ik soms met gips, om een beetje de rek erop te houden. Dan kan ik in de ochtend een beetje normaal mijn bed uit komen. Nog één wedstrijd, dan ga ik uit de belasting, want langer dan dit hou ik dit niet vol."

Danique van Ginkel in actie tijdens de bekerfinale
Van Ginkel doet onthulling: "In de nachten slaap ik soms met gips" Lees ook

Voor Stentler was het aangrijpende verhaal van Van Ginkel pijnlijk herkenbaar. De voormalig international kampte tijdens haar eigen actieve voetbalcarrière met soortgelijke problematiek en weet als geen ander hoeveel pijn dat doet. "Ik heb ook met gips in bed gelegen. Met allerlei tierlantijntjes om maar zo min mogelijk pijn 's ochtends te hebben. Ik voel heel erg met haar mee. Achillespezen zijn echt verschrikkelijk als je daar eenmaal last van hebt. Het is niet te doen, die pijn. Ik speelde echt met superveel pijnstillers. Zij heeft last van alle twee."

"Ik zou niet terugwillen naar die pijn. Ik had al respect voor haar, maar ik heb heel veel respect dat zij dit seizoen nog maar blijft voetballen en blijft gaan. En dan ook zo'n wedstrijd op de mat weet te leggen, ondanks zoveel pijn. Echt niet normaal."

Lees meer:
0 reacties