Sherida Spitse: "Dit voelt als de perfecte reactie na vorige week"

Ajax heeft zich gerevancheerd na de pijnlijke nederlaag tegen PSV van vorige week. In eigen huis rekenden de Amsterdammers zondag af met ADO Den Haag (4-0). Sherida Spitse was tevreden.
"Of dit voelt als de perfecte reactie na vorige week? Ja, dat denk ik wel. Goede reactie, goed spel, goede kansen gecreëerd, de nul gehouden en vier keer gescoord. Dat is een goede reactie", oordeelt de Ajax-captain bij ESPN. Spitse sprak na de nederlaag tegen PSV kritisch over haar ploeg. Zo gaf ze aan dat ze af en toe de wil om te winnen mist.
Zondag zag Spitse wel inzet, zo zei ze. "Dat hebben we ook met elkaar afgesproken. Het is nooit dat we niet willen, alleen soms moet er een tandje bij. Vandaag hebben we dat perfect gedaan", zo klinkt het. Uiteindelijk won Ajax met 4-0. "Barbara (Lorsheyd, red.) pakte nog twee goede ballen, dat hadden ook doelpunten kunnen en mogen zijn. Al met al een prima resultaat. Kijk, 2-0 is... Je speelt ook nog met een man meer, dus dan is het wel lekker dat je die andere twee ook nog maakt."
Spitse sprak ook nog over de doelstellingen in Amsterdam. "De Champions League is zeker onderwerp van gesprek. We hebben nu de eerste van de vier gehad, we hebben nu een interlandperiode en daarna moeten we weer door. Maar de eerste is afgevinkt. We willen zo hoog mogelijk eindigen. We moeten nog drie keer knallen."
"Wij willen Champions League spelen. Dan moeten we op de eerste of tweede plek eindigen. De eerste plek hebben we niet meer in eigen hand, op dit moment. Dan moeten we ervoor gaan om die andere plek te pakken. Daar doen we alles voor. Natuurlijk willen wij als Ajax zijnde zo hoog mogelijk eindigen en zo hoog mogelijk spelen, ook in Europa", besluit de ervaren kracht.

Nu ook officieel: Beth Mead volgt Miedema naar Manchester City

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

Oranje O17 kent tegenstanders in eerste EK-kwalificatieronde

Veurink over Vivianne Miedema: "Natuurlijk geen achttien meer..."

Veefkind maakt droomtransfer naar Duitsland: "Stap voelt goed"

Lindner tekent nieuw contract bij PEC: "Geeft veel vertrouwen"

Bayern-directeur Rech looft Van Eijk: "Straalt grote rust uit"

Unieke foto's ontdekt van vrouwenvoetbal van voor de oorlog

Maureen van Drogen tekent eerste contract bij PEC: "Een mijlpaal"

Leonne Stentler looft tactische ingreep Veurink: "Pakt goed uit"

Regina van Eijk vertrekt bij Ajax: "Ga echt mijn gevoel achterna"

Feyenoord ziet aanvalster bij nummer vier van Frankrijk tekenen

OFFICIEEL | NAC Breda stelt nieuwe coach aan: "Duurzaam ontwikkelen"

BREAKING | Ajax ziet speelsters met aflopend contract vertrekken

Van den Berg geniet van Van Asten: "Dat doet ze fantastisch"

Oranje O19 kent tegenstanders in eerste EK-kwalificatieronde

Veurink maakt balans op na eerste jaar: "Fase van vernieuwing"

Liz Rijsbergen scoort eerste Oranje-goal: "Dit voelt geweldig"

FC Twente beloont zeventienjarige Tess Doeschot met profcontract

BREAKING | Ajax raakt Regina van Eijk kwijt aan Europese topclub

Doe mee aan het Vrouwenvoetbalnieuws.nl WK-spel en win mooie prijzen!

Stentler pleit voor Kaptein als captain: "Zou het wel aandurven"

Veurink over wissel van Janssen: "Er is een mooie strijd gaande"

Leuchter na verlossende goal: "Eindelijk, dat kan je wel zeggen"

Levels laat studeren even links liggen: "Moeilijk om te focussen"

Wieke Kaptein geeft toe: "Ik begin ook aan mezelf te twijfelen"

Veurink trots op Leuchter na fraaie goal: "Werkt bevrijdend"

Van de Donk wijst naar Oranje: "Hoop dat we dat kunnen voortzetten"

OranjeLeeuwinnen naar play-offs: dit zijn de mogelijke tegenstanders

Van den Berg pleit voor verandering bij Oranje: "Ligt haar beter"

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"

Statement FC Utrecht afgekraakt: "Club in diskrediet gebracht"

FC Emmen krijgt MO17-team: "Van daaruit kunnen we verder bouwen"













