Selectie Oranje O15 voor dubbele ontmoeting met Noorwegen bekend

Een vlag met het logo van de OranjeLeeuwinnen
Een vlag met het logo van de OranjeLeeuwinnen Foto: © MTB-Photo

Oranje O15 speelt volgende maand twee oefeninterlands. De nieuwe lichting Leeuwinnen komt in mei voor het eerst in actie tijdens twee oefeninterlands tegen Noorwegen. Bondscoach Maria van Kortenhof heeft de namen bekendgemaakt van de speelsters die hun officiële interlanddebuut gaan maken.

Deze nieuwe groep, bestaande uit speelsters met het geboortejaar 2011, verzamelt in mei in Drenthe voor een vierdaagse activiteit. Het is voor deze talenten de eerste keer dat zij het Oranje-shirt mogen dragen en uitkomen voor een nationaal team.

Beide wedstrijden tegen de leeftijdsgenoten uit Noorwegen worden gespeeld op Sportpark Marsdijk in Assen, de thuishaven van Achilles 1894.

Bondscoach Van Kortenhof heeft de volgende twintig speelsters geselecteerd voor de dubbele ontmoeting:

Daniya Ennahachi (Ajax), Floor van der Hoek (Ajax), Naomi de Jong (Ajax), Aicha Lansdorf (Ajax), Zuri Laurense (Ajax), Rikke van de Velde (Ajax), Charlotte-Sophie van der Weide (Alphense Boys), Lyona Sion (AZ), Isa Gussinklo (AZSV), Suus Theelen (Borussia Mönchengladbach), Guusje Nieuwenhuis (De Graafschap), Lizzy Stinissen (De Graafschap), Aafje van Broekhoven (FC Twente), Marlee Knippenberg (FC Twente), Carlijn Schaap (FC Twente), Lieke Veger (FC Twente), Liv van Winkelhoff (FC Utrecht), Milou Santing (PEC Zwolle), Amani Ferdaous (Sportclub Excelsior), Guusje Haasnoot (Warnsveldse Boys).

Het programma:

  • Woensdag 6 mei (18:00 uur): Nederland - Noorwegen
  • Vrijdag 8 mei (11:30 uur): Nederland - Noorwegen
Lees meer:
0 reacties