SC Heerenveen raakt hoofdsponsor kwijt: "Helaas niet haalbaar"
SC Heerenveen moet op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Ausnutria heeft de club te kennen gegeven na het huidige voetbalseizoen te stoppen vanwege de huidige marktomstandigheden waar het zuivelconcern mee te maken heeft.
Dat heeft de Friese club woensdag bekendgemaakt. Ausnutria was hoofdsponsor bij zowel de mannen- als de vrouwentak. "Als club zijn we Ausnutria veel dank verschuldigd en kijken met waardering en respect terug op de afgelopen jaren. Bij een goed hoofdsponsorschap als deze, snijdt het mes altijd aan twee kanten", reageert Martin Koopman, commercieel manager, op de website van SC Heerenveen. "Ik ben ervan overtuigd dat we elkaar de afgelopen jaren enorm hebben versterkt. Nu is het aan ons om vooruit te kijken en nieuwe mogelijkheden voor de komende seizoenen te verkennen", aldus Koopman. Bij Ausnutria balen ze van het einde van het hoofdsponsorschap. "Door recentelijke ontwikkelingen in ons belangrijkste afzetgebied China en daaruitvolgende reorganisatie zijn we echter genoodzaakt om te stoppen als hoofdsponsor", legt Bart van der Meer, Executive Director a.i., uit. "De afgelopen periode hebben wij aandachtig bekeken of we de samenwerking konden voortzetten, maar gelet op onze huidige situatie hebben wij helaas moeten concluderen dat dit niet haalbaar is", aldus Van der Meer.