Sandra van Tol weer interim bij ADO: "Dat is de wens van de club"

Sandra van Tol staat wederom als interim-trainer voor de groep bij ADO Den Haag. Tot aan de winterstop is ze de opvolger van Marten Glotzbach, die onlangs werd ontslagen.
"Dat is de wens van de club en wat daarna gebeurt, daarmee ben ik niet bezig. Dat gaan we op een later moment intern evalueren", vertelt Van Tol aan het Algemeen Dagblad. "Of ik zelf graag tot het einde van het seizoen hoofdtrainer blijf? De situatie is anders dan vorig seizoen, toen ik de papieren nog niet had. Ik heb zeker ambities."
De voormalig voetbalster neemt voor de derde keer de positie als hoofdtrainer in. In 2022 stapte ze in bij Feyenoord toen Danny Mulder werd ontslagen. Afgelopen seizoen volgde ze tijdelijk Stephan Vos op bij ADO Den Haag.
"Het is me nu drie keer overkomen en het is altijd een vervelende situatie. Met zo’n scenario in gedachten begin je niet aan het seizoen. Bij al mijn clubs was er sprake van een prima samenwerking. Ook met Marten kon ik goed opschieten, ik vind hem een goede vent en trainer, en baal ook dat het zo gelopen is", aldus Van Tol.
De interim-coach, die afgelopen weekend de wedstrijd tegen FC Utrecht afgelast zag worden, gaat de boel niet radicaal omgooien. "Kijk, zonder veel te verklappen, zal ik wel iets veranderen. Dat moet ook wel. Maar Marten en ik zagen dat we kleine stappen vooruit maakten, alleen valt de buitenwacht zoiets niet op. En wat betreft hoge intensiteit; ik denk dat Marten die ook graag had gezien."
Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws op Scorito!

Stentler vreest voor FC Utrecht: "Dat sijpelde al even rond"

Veurink komt met duidelijke boodschap voor talenten: "Niet normaal"

Broertje Leuchter: "Dan willen mensen weten naar welke club ze gaat"

Feyenoord oefent in voorbereiding tegen Duitse en Belgische club

Kevin Compier trots op veerkracht Oranje O16: "Een reality check"

FC Twente heeft nieuwe rugsponsor: "Minimaal de komende 2 seizoenen"

Fresia Cousiño Arias over WK: "Dat zou stiekem wel leuk zijn"

Oranje O16 weet zich te herpakken met late overwinning op Noorwegen

Wilms vertelt: "Gaat dan bijna het vertrouwen in jezelf verliezen"

FOTO | Olislagers verschijnt met blauw oog op training Oranje

Arjan Veurink vertelt over Oranje-staf: "Dat is best gek eigenlijk"

Dijkstra en Kaptein herenigd in Londen: "Ik kan niet wachten"

Brugts geniet van PSV-succes: "Dat vriendinnen zo succesvol zijn..."

Van der Gragt blij met komst AZ-trainer: "Ken hem al heel lang"

Khanchouch verlengt bij HERA United: "Terug naar de Eredivisie"

Stentler: "Wieke Kaptein had er natuurlijk gewoon af gemoeten"

Jackie Groenen stapt in huwelijksbootje: "Hoef even niks te regelen"

Wotte blij met terugkeer van Polak: "Hij is de juiste persoon"

Danny Koevermans uit flinke kritiek: "Dat is toch ongelofelijk?"

Go Ahead stelt trainer aan: "Deze uitdaging gaan we samen aan"

Stentler en Van den Berg kraken arbiter: "Liet zoveel gebeuren"

Feyenoord legt doelvrouw vast: "Voelt voor mij extra speciaal"

Tempelman: "Veurink zal de kikkers in de kruiwagen moeten houden"

Van den Berg: "Ik ben meer gecharmeerd van haar dan van Janssen"

Stentler hekelt instelling van Oranje: "Miste echt de scherpte"

Oud-toparbiter ziet Oranje 'slachtoffer' worden van nieuwe FIFA-regel

Kop overtuigt niet: "Weinig geruststellende gedachte voor Veurink"

Stentler over actie van Oranje bij tegendoelpunt: "Gewoon stom"

Oranje 'slachtoffer' van nieuwe regel: "Interpretatie niet juist"

Van den Berg woest na harde overtreding op Groenen: "Een aanslag"

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"

Statement FC Utrecht afgekraakt: "Club in diskrediet gebracht"

FC Emmen krijgt MO17-team: "Van daaruit kunnen we verder bouwen"

VIDEO | Dit zijn de genomineerden voor het Doelpunt van het Jaar

VIDEO | Unieke VAR-ingreep bij bekerfinale: "Wordt nog gecheckt"












