Perez: "Lullig om te zeggen dat Spitse al eerder had moeten stoppen"

Sherida Spitse maakte maandag bekend te stoppen als international. Die keuze is volgens Leon ten Voorde en Willem Vissers de juiste. Sterker nog: zij denken dat Spitse misschien al eerder afscheid had moeten nemen van Oranje.

"Je kan zeker zeggen dat het een grote mevrouw is", begon Ten Voorde in het ESPN-programma Voetbalpraat. "Ik volg het vrouwenvoetbal wel een beetje, omdat FC Twente de recordkampioen is. Ze heeft natuurlijk ook bij FC Twente gespeeld. Maar ik had wel het gevoel dat ze het bij FC Twente nooit zo erg vonden als zij werd opgesteld bij Ajax. Daar viel de laatste jaren wel gebruik van te maken, met snelheid, met de diepte."

"Het was eigenlijk best wel bewonderenswaardig, of juist vreemd, dat zij constant nog een oproep kreeg voor het Nederlands elftal. Eigenlijk vind ik dat ze twee jaar geleden al afscheid had moeten nemen", zegt de FC Twente-watcher. Kenneth Perez reageert: "Het is ook wel lullig om te zeggen dat ze twee jaar geleden al had moeten stoppen."

Vissers zag dat er binnen de voetbalwereld al langer twijfels waren. "Er was natuurlijk wel twijfel na dat WK", zei hij. "Er was veel kritiek, op de hele ploeg ook. Toen dacht je: we kunnen nu misschien wel met Sherida Spitse stoppen. Maar dan wil zij toch doorgaan, en dan Jonker, die natuurlijk ook niet heel progressief was in zijn coaching of selectiebeleid, die houdt haar erbij. Ik snapte het ergens ook wel, dat hij nog wat routine erbij wilde hebben. Maar qua snelheid kon ze de zaak niet meer bijbenen."

Lees meer:
0 reacties