OFFICIEEL | Victoria Pelova en Arsenal na dit seizoen uit elkaar

Victoria Pelova
Victoria Pelova Foto: © BSR Agency

Victoria Pelova en Arsenal nemen na dit seizoen afscheid van elkaar. De Londense club heeft maandag officieel bekendgemaakt dat de Oranje-international haar aflopende contract niet zal verlengen en de club het seizoen verlaat.

De 26-jarige Pelova tekende in januari 2023 bij de Gunners. Ze kwam destijds over van Ajax. De middenveldster debuteerde voor Arsenal op 26 januari 2023 tijdens een 3-0 overwinning op Aston Villa in de League Cup. In totaal droeg ze 87 keer het shirt van Arsenal, waarin ze zes doelpunten liet aantekenen.

Pelova won met Arsenal de League Cup, UEFA Women's Champions League en de FIFA Women's Champions Cup. Na haar kruisbandblessure raakte de middenveldster haar basisplaats kwijt.

Arsenal laat in een officieel statement weten Pelova dankbaar te zijn voor haar inzet: "Iedereen bij Arsenal wil Victoria bedanken voor haar bijdrage aan de club. We wensen haar het allerbeste in haar volgende hoofdstuk." Waar de toekomst van de oud-Ajacied ligt, is op dit moment nog niet bekendgemaakt.

Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws op Scorito!

Lees meer:
0 reacties