Veurink verlengt: ''Onze ambities zijn groot, onze jacht gaat door'' Assistent-bondscoach Veurink blijft OranjeLeeuwinnen trouw Definitieve selectie Oranje O17 voor oefenwedstrijd tegen België bekend Uitslag | FC Twente wint in inhaalwedstrijd van VV Alkmaar BREAKING | PSV gaat jaar langer door met hoofdtrainer Luiten

ABN Amro verlengt sponsorcontract bij Ajax en focust zich op vrouwentak

( 0 reacties)
ABN Amro verlengt sponsorcontract bij Ajax en focust zich op vrouwentak

Ajax en ABN Amro hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van het sponsorcontract. Met de nieuwe overeenkomst blijft de bank tot zeker medio 2023 verbonden aan de club. Vanaf heden zal ABN AMRO zich focussen op het versterken van de vrouwenteams binnen Ajax.

ABN Amro is inmiddels ruim vijf jaar hoofdsponsor van de vrouwentak van de Amsterdamse club. In 2020 gaat de bank zich samen met Ajax nog meer inzetten op het vergroten van de zichtbaarheid en verder ontwikkelen van deze tak. De bank zet hiermee vol in op het versterken van diversiteit en duurzaamheid in de sport.

Hieronder valt het eerste vrouwenelftal, maar ook talentontwikkeling in een jeugdopleiding voor meisjes. Het afgelopen jaar is er bijvoorbeeld een talententeam geformeerd en recent werden talentendagen voor meisjes onder 9, onder 11 en onder 13 jaar georganiseerd. Ajax zal, ondersteund door ABN AMRO, deze activiteiten de komende seizoenen verder uitbouwen. Bovendien gaan Ajax en ABN AMRO samenwerken om bij te dragen aan de ontwikkeling van meidenvoetbal bij amateurclubs.

"Het is mooi dat ABN AMRO zich ook de komende jaren verbindt aan Ajax en het vrouwenvoetbal. Waarbij ze zich al begin jaren ‘90 als shirtsponsor committeerden aan de club", zegt Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, op de website van de Amsterdammers.

"Daarna maakten ze de overstap naar Jeugd en de Vrouwen ABN AMRO en Ajax hebben een lange historie samen. Vanaf 2020 gaat ABN AMRO zich volledig richten op de Ajax Vrouwen. Dit past mooi bij de diversiteit binnen de club en in de sport. De ontwikkeling van het vrouwenvoetbal sluit goed aan bij onze positionering For The Future", aldus de commercieel directeur.

Daphne Koster, manager van het vrouwenvoetbal bij Ajax, is trots dat ABN Amro zich op deze manier verbindt aan het vrouwenvoetbal. "We staan aan de vooravond van een nieuwe stap in de stormachtige ontwikkeling van het vrouwenvoetbal: steeds meer meisjes voetballen, veel vooraanstaande mondiale speelsters komen uit Nederland en de aandacht van de media neemt toe. We hebben ambitie bij Ajax om het vrouwenvoetbal nog veel groter te maken, en met ABN AMRO aan onze zijde gaan we deze ambities waarmaken", geeft zij aan.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!