''Populariteit immens, maar te weinig teams en te weinig media-aandacht''

( 0 reacties)
''Populariteit immens, maar te weinig teams en te weinig media-aandacht''

De OranjeLeeuwinnen hebben historie geschreven op het WK en sportmarketeer Bob van Oosterhout denkt dat dat het beslissende zetje was waardoor het vrouwenvoetbal echt wortels in de grond krijgt.

Nu vindt hij de Eredivisie nog een ondergeschoven kindje: "Er komt nauwelijks publiek kijken. Dat komt ook wel door de clubs zelf. Die zetten zo'n team niet in het stadion maar op een bij-veldje, dat maakt het ook niet aantrekkelijk", zegt Van Oosterhout bij Nieuwsuur.

"Veel betaald voetbalclubs hebben de stap naar de Eredivisie niet eens gezet. Feyenoord doet nog niks met vrouwenvoetbal in de Eredivisie", vervolgt hij. "Dat is toch raar voor zo'n grote club. Maar die hebben dan ook een heel behoudende achterban."

Van Oosterhout adviseert bedrijven om de Eredivisie te omarmen. "Je kunt als bedrijf een statement maken dat je staat voor 'inclusivity'. Dat vrouwen voor jouw bedrijf net zo belangrijk zijn als mannen. Je moet een lange adem hebben maar de vrouwen worden top. En dan kun je als bedrijf met je steun je voordeel doen."

De sportmarketeer ziet een belangrijke taak voor de KNVB: "De financiën die nu worden gegenereerd in Frankrijk moeten gebruikt worden om de Eredivisie impuls te geven. Media-exposure is ook heel belangrijk. De populariteit is nu immens, maar er zijn te weinig teams en is te weinig media-aandacht."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!