Nederlandse speelsters vallen in de prijzen bij WSL Football Awards

Veerle Buurman bij Chelsea
Veerle Buurman bij Chelsea Foto: © BSR Agency

Maandagavond werden in Engeland de WSL Football Awards uitgereikt. Meerdere Nederlandse speelsters vielen tijdens het gala in de prijzen. Zo ging Veerle Buurman naar huis met de 'Rising Star' award.

De Nederlandse verdedigster dwong dit seizoen een basisplaats af bij Chelsea en speelde uiteindelijk twaalf competitiewedstrijden. De 20-jarige Buurman kwam dit seizoen in 23 duels in actie namens de Blues, waarin ze eenmaal scoorde. In Engeland is ze nu dus verkozen tot 'Rising Star'.

Ook Daphne van Domselaar ging naar huis met een prijs: de doelvrouw van Arsenal won met haar redding tegen Brighton & Hove Albion de 'Save of the Season'. De Nederlandse goalie kreeg echter geen plek in het Team van het Jaar. Daarin werd Hannah Hampton (Chelsea) verkozen.

In het Team van het Jaar staan wel twee andere Nederlanders: Vivianne Miedema en Kerstin Casparij, van landskampioen Manchester City. De kampioen levert ook de Speelster van het Seizoen en topscorer: Khadija 'Bunny' Shaw.

In het Team van het Jaar van de Barclays Women's Super League 2, het tweede niveau van Engeland, vinden we nog een Nederlandse: Ashleigh Weerden. De aanvalster annex verdedigster kende een uitstekend seizoen met Crystal Palace. In totaal scoorde ze zeven goals en gaf ze tien assists in 22 competitiewedstrijden.

Lees meer:
0 reacties