Morgan derde op de lijst van 'most marketable athletes' ter wereld
Lionel Messi is de most marketable athlete ter wereld, zo blijkt uit een lijst van Sportspro. In de lijst staan vijftig topsporters die het best kunnen worden ingezet voor marketingdoeleinden. Daarvan zijn er 22 voetballers, waarvan acht vrouw.
Alex Morgan is de hoogst genoteerde vrouwelijke speelster. Zij staat op de derde plaats in de lijst. Daarna volgt landgenote Megan Rapinoe. Op de vijftiende plek is Lucy Bronze terug te vinden. De Engelse verdedigster werkte eerder al samen met onder meer EE, Pepsi en Visa.
Leah Williamson staat op nummer zeventien in de lijst. Alexia Putellas, twee keer winnaar van de Ballon d'Or, blijkt het minder goed te doen bij merken. Zij staat op nummer 24, gevolgd door Beth Mead (26e). Andere namen op de lijst zijn Mapi Leon (46e) en Sam Kerr (47e).
Bij de mannen is Messi dus de aanvoerder van de lijst. Voorheen moest bij LeBron James nog achter zich laten, maar na de transfer van Messi naar Inter Miami is de Argentijn dus gestegen.