Miedema ontbreekt bij Oranje: "Dat is na goed overleg met Arjan"

Vivianne Miedema op de training van de OranjeLeeuwinnen in Zeist
Vivianne Miedema op de training van de OranjeLeeuwinnen in Zeist Foto: © BSR Agency

Vivianne Miedema is komende interlandperiode niet van de partij bij de OranjeLeeuwinnen. De topscorer aller tijden van Oranje heeft dat in goed overleg met bondscoach Arjan Veurink besloten, zo vertelt ze in een interview met het Algemeen Dagblad.

Miedema ontbrak de afgelopen weken al bij Manchester City vanwege familieomstandigheden. Haar moeder lag weken op de intensive care nadat haar lichaam verkeerd reageerde op een chemokuur. Inmiddels is de aanvalster wel weer in Manchester. "Ik ben heel rustig naar de finale van de FA Cup aan het toewerken (zondag tegen Brighton & Hove Albion). Geen idee of ik die ga halen. Als ik op het veld mag staan of überhaupt in de selectie mag zitten, zou dat al een pluspunt zijn", zegt ze tegenover het AD.

Miedema is niet opgeroepen voor de OranjeLeeuwinnen, die volgende maand de WK-kwalificatieduels met Polen en Ierland spelen. "Dat is na goed overleg met Arjan", geeft Miedema aan. "Het zijn superbelangrijke wedstrijden (WK-kwalificatie-duels met Polen en Ierland), en het allerliefst had ik op een bepaalde manier nog aangesloten, maar als je realistisch naar m’n minuten en trainingen kijkt, is dat niet mogelijk. Ik moet het accepteren."

Er zijn belangrijkere dingen dan voetbal, benadrukt Miedema: "Het leven staat nu voorop. Een oplossing hebben we nog niet. Maar we hebben hoop en we hebben elkaar."

Lees meer:
0 reacties