Miedema: "En dan ben je er niet bij als de titel binnen is..."

Vivianne Miedema
Vivianne Miedema Foto: © BSR Agency

Vivianne Miedema heeft een zware periode achter de rug. De moeder van de 29-jarige aanvalster belandde op de intensive care nadat haar lichaam verkeerd reageerde op chemokuren. Ondertussen werd Miedema kampioen van Engeland met Manchester City.

Dat voelde dubbel, zo vertelt ze aan het Algemeen Dagblad. "Je hebt keihard gewerkt om kampioen te worden en tegelijkertijd voelde het nu alsof je er helemaal geen onderdeel van uit had gemaakt. Dat maakt het moeilijk." Miedema looft Manchester City: "Ze hebben meteen gezegd: blijf thuis en doe wat nodig is. Ze hebben me alle tijd gegeven. Eerst had ik alleen vriendinnen die het dichtst bij me staan verteld dat mama ziek was, verder niemand."

"Maar toen kwam het bericht dat ik afwezig was vanwege familieomstandigheden en daarna was Beth (vriendin Beth Mead die bij Arsenal speelt, red.) ook afwezig vanwege familieomstandigheden. Dan gaan mensen gissen en zelf verhalen maken", merkte de aanvalster. Daarna heeft de familie besloten om toch iets naar buiten te brengen.

De avond dat City kampioen werd, was Miedema thuis. "Dat was ook dubbel en emotioneel. Dan weet je dat al die meiden samen zijn en ben jij er zelf niet bij...", zo klinkt het. "Het persoonlijke plaatje maakte het ook emotioneel. Ik heb natuurlijk zoveel meegemaakt. Blessures, geen plezier meer gehad, overwogen om te stoppen... Dan kom je hierheen, wil je de club terugbrengen naar waar het hoort, speel je alles en ben je er niet bij als de titel binnen is."

Bij het kampioensfeest was Miedema uiteindelijk wel van de partij. "Dat was ook dubbel. Aan de ene kant was ik heel blij dat ik erbij was. Tegelijkertijd stond mijn telefoon non-stop aan met de gedachte: als mama belt, of als iets verkeerd gaat, moet ik naar huis."

Lees meer:
0 reacties