Melis ziet teleurstellend Feyenoord: "Natuurlijk baalden we daar van"
Feyenoord kende een zeer teleurstellende eerste seizoenshelft. De Rotterdamse club staan tiende in de Azerion Vrouwen Eredivisie. Manon Melis, manager vrouwenvoetbal bij Feyenoord, had juist gehoopt dat de club een stap vooruit zou zetten.
"We waren ervan overtuigd dat we dit seizoen – na de vijfde en zevende plaats in de voorbije twee jaren in de Eredivisie – een stap vooruit zouden zetten, maar stonden na zes wedstrijden nog vrijwel met lege handen", vertelt Melis in gesprek met Feyenoord Magazine. "Natuurlijk baalden we daar allemaal van bij Feyenoord, want we willen winnen en hadden de ambitie om dichter bij de top twee te komen, maar tegelijkertijd weten we dat het proces waarin we zitten met vallen en opstaan gaat." De voormalig international ziet wel dat de ploeg van coach Jessica Torny zich aan het ontwikkelen is. "Het klinkt misschien gek op basis van onze resultaten, maar met de meiden die we er dit seizoen bij hebben gekregen is het niveau echt omhoog gegaan. Ik durf te zeggen dat we beter en attractiever voetballen dan in voorgaande seizoenen, alleen pakten we toen op een of andere manier de punten makkelijker. Nu stonden we na zes wedstrijden onderaan in de Eredivisie." De weg naar boven is volgens Melis dichtbij: "Wat mij vertrouwen geeft, is dat de trainingskwaliteit het hele seizoen al heel goed is geweest, net zoals de sfeer in het team. Elke dag werken de meiden keihard, op het veld en in de gym, om beter te worden. We zien ook aan de data in trainingen en wedstrijden dat ze zich ontwikkelen, terwijl er ook nog steeds wordt gelachen met elkaar. Dat moet zich een keer gaan uitbetalen", denkt de coördinator vrouwenvoetbal. Waar de oud-voetbalster over te spreken is, is de teamgeest bij Feyenoord. "Je ziet soms dat teams die minder goed presteren uit elkaar vallen, of dat mensen het vertrouwen in elkaar kwijtraken, maar dat is bij ons geen moment aan de orde geweest. Wat dat betreft was de 0-2 overwinning op Telstar van begin november – de eerste zege van het seizoen – een opsteker. Het betekent niettemin dat er na de winterstop werk aan de winkel is, in de jacht op betere resultaten."

Harmsen: "Leuke was Wiegman voor een wedstrijd naar me toekwam"

Al-Jawahiri: "Toen zaten mijn moeder en ik in tranen op de bank"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

De Graafschap langer door met verdedigster: "De juiste plek"

BREAKING | Feyenoord pikt aanvalster op bij Ajax: "Veel ambitie"

Van de Donk over haar zware tijd in Londen: "Echt heel taai"

Oversier kritisch op licentie-eisen KNVB: "Daar lopen clubs op leeg"

FOTO | ADO Den Haag onthult nieuw thuistenue mét stukje clublied

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Van de Donk geniet van WK-sfeer: "Mijn eerste herinnering..."

Jackie Groenen mist WK door huwelijksreis: "Zit in een hutje"

Fysio 'verklapt' Ajax-transfer: "Tekent haar contract bij Ajax"

OFFICIEEL | De Graafschap legt aanvalster langer vast: "Trots"

Daniëlle van de Donk over toekomst: "Waar zij is, ben ik ook"

Isabel Kopp verlengt bij HERA United: "Ik wil revanche nemen"

Brugts blikt terug op WK-herinnering: "Speciaal een tv gekocht"

Sabrine Ellouzi in spagaat voor WK-duel: "Ik kan niet kiezen"

Van den Berg over WK: "Ik vind Ronald Koeman een prettige coach"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Polak helder over missie met ADO Den Haag: "Snel veilig spelen"

'Rocky' spreekt droom uit: "Volgend jaar op shirt van de vrouwen"

Vier FC Twente-talenten beleven droomjaar in Oranje: "Kippenvel"

Polak keert terug bij ADO Den Haag: "Net alsof ik verliefd ben"

'Chanté-Mary Dompig (25) is op weg naar uitgang bij AC Milan'

Grond Diekman volgende week van FC Twente: "Past bij onze ambities"

Wiegman en Stentler luiden de noodklok over Vrouwen Eredivisie

OFFICIEEL | De Graafschap pikt nieuwe doelvrouw op bij HERA United

ADO-directeur: "We zullen komend seizoen iets moois neerzetten"

Zuur misgelopen promotie voor Steenwijk: "Heel verdrietig van"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"











