Mead wilde niet vertrekken bij Arsenal: "Dat voelde niet goed"

Beth Mead aan de bal namens Arsenal
Beth Mead aan de bal namens Arsenal Foto: © BSR Agency

Beth Mead is afgelopen weekend begonnen aan haar negende volledige seizoen in dienst van Arsenal. De aanvalster werd deze zomer gelinkt aan een overstap naar London City Lionesses, maar is nog altijd van de partij bij de club waar ze sinds haar 21e speelt.

Nieuweling London City Lionesses wilde zich dolgraag versterken met Mead, maar van een transfer kwam het uiteindelijk niet. "Als je ergens zo lang bent, krijgt het een hele bijzondere plek in je hart", vertelt de Engelse aan The Guardian. "Ik heb nog een jaar op mijn contract, ik denk nog steeds dat ik goed genoeg ben om te concurreren en voor dit team te spelen. Bovendien weet ik dat ik iets unieks kan brengen."

Arsenal nam deze zomer wel afscheid van Lia Wälti, die overstapte naar Juventus. "Toen ik haar aan het begin van de video zag zitten dacht ik: Nee, dit doe ik niet. Op de dag dat ze ons vertelde dat ze zou vertrekken, dacht ik na over hoe het voor mijzelf zou voelen. En dat voelde niet goed. Het idee om Arsenal te verlaten is echt heel zwaar. Ooit moet het gebeuren in je carrière, maar nu nog niet", aldus Mead.

Lees meer:
0 reacties