Mead na 9 jaar weg bij Arsenal, transfer naar Miedema's City lonkt

Beth Mead
Beth Mead Foto: © BSR Agency

Het einde van een tijdperk bij Arsenal is officieel: Beth Mead verlaat de club deze zomer na negen seizoenen. De Engelse aanvalster, die uitgroeide tot een levende legende in Londen, lijkt haar carrière voort te zetten bij Manchester City. Daarmee wordt ze herenigd met haar partner Vivianne Miedema.

Mead kwam in 2017 over van Sunderland en speelde sindsdien 265 wedstrijden voor de Gunners, waarin ze 86 keer scoorde. In haar negen jaar bij de club won ze bijna alles wat er te winnen valt: één landstitel, drie League Cups, de UEFA Women's Champions League en de UEFA Women's Champions Cup.

Verschillende Engelse media, waaronder The Guardian, melden dat dat Mead in verregaande gesprekken is met Manchester City. De kampioen ziet in de Engelse international de ideale versterking voor de komende Champions League-campagne, zeker nu topscorer Khadija \Bunny' Shaw op weg lijkt naar Chelsea. Bij City speelt ook Mead's partner Miedema, wat de overstap voor Mead extra aantrekkelijk maakt.

Clare Wheatley, directeur vrouwenvoetbal bij Arsenal, reageert met veel respect op het vertrek van de sterspeelster: "Beth zal de geschiedenis ingaan als een van onze beste aanvalsters en een legende van de club. Ze is zo’n bijzonder persoon en zal altijd welkom blijven bij Arsenal. Ik weet dat onze supporters haar, net als ik, al het geluk en succes toewensen in haar verdere carrière."

Lees meer:
0 reacties