Lorsheyd belangrijk voor ADO Den Haag: "Hij is heerlijk gepakt"

Barbara Lorsheyd was zaterdag belangrijk voor ADO Den Haag in het duel met AZ. De goalie had enkele goede reddingen in huis en stopte zo'n tien minuten voor tijd een penalty. ADO Den Haag won uiteindelijk met 2-0.
"Ik denk dat we een mooie overwinning hebben gepakt. We hebben het in fases niet al te makkelijk gehad. Maar dit zijn wedstrijden die je wel gewoon moet winnen en ik denk dat we een prima resultaat hebben gehaald", zei Lorsheyd na afloop voor de camera van ESPN.
Of de keepster wel het gevoel had dat ADO de controle had tegen AZ? "Ja, dat denk ik wel. We hebben wel de controle gehad, ze zijn niet heel gevaarlijk geworden. Ze hebben een penalty gehad en in de eerste helft een momentje. Verder is er gewoon controle geweest en konden we alles goed oplossen", analyseert ze.
Voor ADO Den Haag was het de tweede overwinning op rij. "Laten we die lijn doorzetten", is Lorsheyd duidelijk. In de slotfase stopte ze nog een penalty: "Hij is heerlijk gepakt. Het helpt toch het team, dat je wat rustiger de wedstrijd uit kan spelen. Of de slotfase spannend was? Ik denk dat wij best wel wat steekjes vallen, we lieten AZ teveel komen. Daar hadden we veel meer aan kunnen doen."
Ze gaat verder: "Dan hadden we meer rust gehad. Maar je wint met 2-0, je hebt het hartstikke goed gedaan", besluit Lorsheyd.

Daniëlle van de Donk over toekomst: "Waar zij is, ben ik ook"

Isabel Kopp verlengt bij HERA United: "Ik wil revanche nemen"

Brugts blikt terug op WK-herinnering: "Speciaal een tv gekocht"

Sabrine Ellouzi in spagaat voor WK-duel: "Ik kan niet kiezen"

Van den Berg over WK: "Ik vind Ronald Koeman een prettige coach"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Polak helder over missie met ADO Den Haag: "Snel veilig spelen"

'Rocky' spreekt droom uit: "Volgend jaar op shirt van de vrouwen"

Vier FC Twente-talenten beleven droomjaar in Oranje: "Kippenvel"

Polak keert terug bij ADO Den Haag: "Net alsof ik verliefd ben"

'Chanté-Mary Dompig (25) is op weg naar uitgang bij AC Milan'

Grond Diekman volgende week van FC Twente: "Past bij onze ambities"

Wiegman en Stentler luiden de noodklok over Vrouwen Eredivisie

OFFICIEEL | De Graafschap pikt nieuwe doelvrouw op bij HERA United

ADO-directeur: "We zullen komend seizoen iets moois neerzetten"

Zuur misgelopen promotie voor Steenwijk: "Heel verdrietig van"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zuren mensen"

Promovendus De Graafschap neemt afscheid van meerdere speelsters

Martens openhartig over verlies zoontje: "Denken elke dag aan hem"

Mandy van den Berg: "Worden salarissen van meer dan miljoen betaald"

KNVB-programma groot succes: Veel vrouwelijke coaches stromen door

Van Eijk dolblij met droomtransfer: "Heeft mijn wens versterkt"

Nu ook officieel: Beth Mead volgt Miedema naar Manchester City

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

Oranje O17 kent tegenstanders in eerste EK-kwalificatieronde

Veurink over Vivianne Miedema: "Natuurlijk geen achttien meer..."

Veefkind maakt droomtransfer naar Duitsland: "Stap voelt goed"

Lindner tekent nieuw contract bij PEC: "Geeft veel vertrouwen"

Bayern-directeur Rech looft Van Eijk: "Straalt grote rust uit"

Unieke foto's ontdekt van vrouwenvoetbal van voor de oorlog

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"

Statement FC Utrecht afgekraakt: "Club in diskrediet gebracht"

FC Emmen krijgt MO17-team: "Van daaruit kunnen we verder bouwen"













