Loonen vertrekt bij ADO Den Haag: "Dat zal ik altijd koesteren"

Lobke Loonen neemt na 2,5 jaar afscheid van ADO Den Haag. De spits vervolgt haar carrière bij FC Utrecht, waar ze deze week een contract tot de zomer van 2026 tekende.
Loonen speelde sinds de zomer van 2022 voor ADO Den Haag en groeide sindsdien uit tot sterkhouder. Afgelopen seizoen kroonde ze zich tot clubtopscorer. De aanvalster kwam dit seizoen tot vijf competitieoptredens voor ADO Den Haag, waarin ze vijf keer scoorde. De spits kampte een tijdje met een blessure aan haar knie.
Via Instagram neemt Loonen afscheid van de Haagse ploeg. "2,5 jaar lang omringd door de leukste mensen, de liefste vriendinnen en de gezelligste teamies! Ik ben ongelooflijk dankbaar voor iedereen die mijn periode bij ADO Den Haag zo speciaal heeft gemaakt", schrijft ze.
De spits vervolgt: "Elke dag kwam ik met een hele grote glimlach naar de club, om samen hard te werken, te groeien, het beste uit mezelf te halen en natuurlijk te genieten van een lekker bakkie. De warmte binnen deze club zal ik voor altijd koesteren."
"Van mijn teamgenoten tot de staf, van het kantoor tot de fans – ik ga jullie stuk voor stuk enorm missen! Wie ooit ons shirt mocht dragen, vergeet dat maar niet zo", sluit Loonen af.
Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws!
Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws op Scorito!

Kaptein: "Altijd extra speciaal om in de eigen regio te spelen"

Arjan Veurink over selectie: "Hier en daar nog wat blauwe ogen"

Eerste trainer over Levels: "Ze was voor de duvel niet bang"

Wieke Kaptein heeft spijt van uitdelen klap: "Leert ze veel van"

Veurink kiest niet voor andere keepster: "Heeft een streepje voor"

Rijsbergen maakt debuut in Oranje: "Daar droom je al heel lang van"

Sportkleding wassen: zo blijft je tenue langer fris

Man City komt met update: Vivianne Miedema succesvol geopereerd

'Alexia Putellas mogelijk nieuwe teamgenoot Daniëlle van de Donk'

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Op deze zender kijk je dinsdag naar OranjeLeeuwinnen - Polen

Noordam kwam nog nooit in actie voor Oranje: "Dat knaagt wel"

Van de Donk ziet 'stil' Oranje: "Maar als je wat jonger bent..."

Wieke Kaptein: "Er komen 180 mensen om mij in actie te zien"

Stentler vreest voor FC Utrecht: "Dat sijpelde al even rond"

Veurink komt met duidelijke boodschap voor talenten: "Niet normaal"

Broertje Leuchter: "Dan willen mensen weten naar welke club ze gaat"

Feyenoord oefent in voorbereiding tegen Duitse en Belgische club

Kevin Compier trots op veerkracht Oranje O16: "Een reality check"

FC Twente heeft nieuwe rugsponsor: "Minimaal de komende 2 seizoenen"

Fresia Cousiño Arias over WK: "Dat zou stiekem wel leuk zijn"

Oranje O16 weet zich te herpakken met late overwinning op Noorwegen

Wilms vertelt: "Gaat dan bijna het vertrouwen in jezelf verliezen"

FOTO | Olislagers verschijnt met blauw oog op training Oranje

Arjan Veurink vertelt over Oranje-staf: "Dat is best gek eigenlijk"

Dijkstra en Kaptein herenigd in Londen: "Ik kan niet wachten"

Brugts geniet van PSV-succes: "Dat vriendinnen zo succesvol zijn..."

Van der Gragt blij met komst AZ-trainer: "Ken hem al heel lang"

Khanchouch verlengt bij HERA United: "Terug naar de Eredivisie"

Stentler: "Wieke Kaptein had er natuurlijk gewoon af gemoeten"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"

Statement FC Utrecht afgekraakt: "Club in diskrediet gebracht"

FC Emmen krijgt MO17-team: "Van daaruit kunnen we verder bouwen"

VIDEO | Dit zijn de genomineerden voor het Doelpunt van het Jaar














