Laura Strik vertrekt bij PSV: "Kijk er alleen maar mooi op terug"

PSV neemt afscheid van captain Laura Strik
PSV neemt afscheid van captain Laura Strik Foto: © Pro Shots

Aanstaande vrijdag zal Laura Strik voor de laatste keer het PSV-shirt aantrekken. Na in totaal acht seizoenen vertrekt de middenveldster komende zomer bij de Eindhovense club. En dat is jammer, zo vindt ze zelf.

Strik begon haar profcarrière bij PSV, toen nog PSV/FC Eindhoven. De middenveldster maakte vervolgens een uitstapje naar SC Heerenveen en keerde na vier seizoenen, na 2020, terug bij PSV. Bij de Eindhovense club was ze dit seizoen de captain en mocht ze recent als aanvoerder de kampioensschaal omhoog houden.

Maandagmiddag, na de halve finale van de Eredivisie Cup (2-0 zege op FC Twente), nam PSV alvast afscheid van de vertrekkende speelsters, waaronder Strik. "Dat ik vrijdag nog een wedstrijd speel en nu al afscheid heb genomen, maakt niet heel veel uit. Het is leuk dat mijn vrienden en familie erbij zijn, we hebben nu even een momentje om erbij stil te staan."

"Maar ik denk dat als ik eenmaal op vakantie ben, dat het dan indaalt dat ik echt afscheid heb genomen. Dan komt het besef pas", zegt Strik. De middenveldster is vooral trots op alles wat ze heeft meegemaakt in Eindhoven: "Ik ben enorm trots op mezelf. Ik heb twee keer mijn voorste kruisband gescheurd, twee keer teruggeknokt."

Strik werd ook captain bij PSV. "Ik kijk er eigenlijk alleen maar mooi op terug." Of het dan extra zuur is dat het na de finale van de Eredivisie Cup van aanstaande vrijdag stopt voor Strik in Eindhoven? "Ja, misschien wel. Ik had zelf misschien ook wel langer willen blijven. Maar soms moet je keuzes maken in het leven. Ik weet niet zo goed hoe ik het kan verwoorden, maar ik vind het jammer."

De 29-jarige middenveldster is ondertussen in gesprek met clubs, zo onthult ze. "Ik ben met clubs bezig, ik hoop dat het binnenkort uitkomt. Waarschijnlijk wordt het het buitenland. Het land maakt me niet zoveel uit, als de faciliteiten en dergelijke maar goed zijn, dan heb ik er heel veel zin."

Lees meer:
0 reacties