Laura Strik geniet van PSV-titel: "Het moet nog even indalen"

Laura Strik na het behalen van het kampioenschap met PSV
Laura Strik na het behalen van het kampioenschap met PSV Foto: © BSR Agency

Het was vrijdagavond groot feest in Eindhoven toen PSV zich officieel tot kampioen van Nederland kroonde. Voor aanvoerder Laura Strik was het een magisch moment om de schaal omhoog te mogen houden, al was het besef direct na afloop nog niet helemaal ingedaald.

Gevraagd naar of de captain een beetje een feestbeest is, komt haar afkomst direct naar voren. "Ik ben wel een Brabantse, ja. Dus het is wel een beetje met de paplepel ingegoten, maar normaal niet door het seizoen heen. Maar nu kan het", lacht Strik. Toch was het grote woord 'kampioen' kort na het laatste fluitsignaal nog abstract. "Nee, het komt nog niet binnen. Ik moet het nog even laten indalen."

"Misschien dat ik morgen opsta en dan besef: ja, het is ons gelukt." Een flinke kater voor de volgende ochtend is daarbij overigens meer dan welkom: "Dat hoop ik ook, ja."

PSV kende een bijzonder jaar. De Eindhovenaren wonnen geen enkele echte topper, maar waren over het algemeen wel oppermachtig. "Ja, een heel bizar seizoen, wat je ook zegt", blikt Strik terug. "In het begin was het vooral overleven. We hebben veel wisselingen gehad, veel meiden geblesseerd. Europees gespeeld, meerdere wedstrijden. Na de winter komen we zo ijzersterk de winterstop uit. Ja, we waren gewoon onoverwinnelijk."

De kracht lag dan ook echt in de breedte van de selectie, zo stelt de aanvoerder. Specifieke uitblinkers wil ze dan ook niet aanwijzen. "Allemaal, allemaal. Ja, we hebben iedereen nodig gehad. Ook de wissels die erin kwamen, andere meiden, we speelden gewoon als een fantastisch team."

Dat Strik als aanvoerder degene is die de schaal in ontvangst mocht nemen, blijft bijzonder. "Ja, ik ben daar misschien iets te bescheiden voor, maar ik geniet er wel van."

Na de festiviteiten in de kleedkamer en op het veld staat er zaterdag nog een bezoek aan de burgemeester op de planning. Toch hield dat de aanvoerder vrijdagavond nog niet bepaald bezig. "Nou, eerlijk gezegd ben ik daar niet mee bezig, maar het is natuurlijk een enorme eer. Ik hoop dat ik er dan nog een beetje fatsoenlijk bij sta, zonder hoofdpijn." En of er dan nog stem over is? "Ja, die is nu al weg, hè?", lacht ze.

Lees meer:
0 reacties