Knol lacht: "Ik vind het niet erg als ik niet hoef te verdedigen"

FC Twente sloot de groepsfase van de UEFA Women's Champions League dinsdag af met een 3-0 zege op Celtic. Anna Knol is tevreden met het verloop van het duel en de uiteindelijke derde plek van de Tukkers.
"Ik denk dat we een hele goede eerste helft speelden. Daarmee heb je eigenlijk de wedstrijd al een beetje gespeeld", analyseerde ze na afloop bij FC Twente TV. "Je maakt goede goals, drie goals. Prima, denk ik." De tactiek van FC Twente werkte goed, zo zag Knol. "Op de zijkanten kwamen we er lekker doorheen. Wat we wilden, kwam ook in de wedstrijd."
"Het was meer aan de bal dan dat je echt verdedigend aan het werk kwam. Dat is ook prima. Ik vind het niet erg als ik niet hoef te verdedigen", lacht ze. De verdedigster had de gehele wedstrijd het gevoel dat FC Twente het duel onder controle had. "Ik denk wel dat Daniëlle de Jong een hele goede, belangrijke redding maakte. Anders wordt het 1-1. Dat is een heel belangrijk moment. Dan maak je snel de 2-0 en kraak je ze."
Door de zege eindigde FC Twente als derde in de poule. "Of het een plek is waar we trots op kunnen zijn? Misschien wel als je kijkt naar de namen, maar ik denk dat je bijvoorbeeld thuis tegen Real Madrid misschien wel een ander resultaat had kunnen neerzetten. Maar uiteindelijk mogen we niet klagen."
Knol heeft genoten van de Europese potjes. "Het was een heel leerzaam avontuur. Natuurlijk ben je dik op je neus gegaan bij Real Madrid, maar thuis speel je dan weer een hele mooie pot. We kunnen heel veel leren en die lessen kunnen we meenemen naar de competitie."

Isabel Kopp verlengt bij HERA United: "Ik wil revanche nemen"

Brugts blikt terug op WK-herinnering: "Speciaal een tv gekocht"

Sabrine Ellouzi in spagaat voor WK-duel: "Ik kan niet kiezen"

Van den Berg over WK: "Ik vind Ronald Koeman een prettige coach"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Polak helder over missie met ADO Den Haag: "Snel veilig spelen"

'Rocky' spreekt droom uit: "Volgend jaar op shirt van de vrouwen"

Vier FC Twente-talenten beleven droomjaar in Oranje: "Kippenvel"

Polak keert terug bij ADO Den Haag: "Net alsof ik verliefd ben"

'Chanté-Mary Dompig (25) is op weg naar uitgang bij AC Milan'

Grond Diekman volgende week van FC Twente: "Past bij onze ambities"

Wiegman en Stentler luiden de noodklok over Vrouwen Eredivisie

OFFICIEEL | De Graafschap pikt nieuwe doelvrouw op bij HERA United

ADO-directeur: "We zullen komend seizoen iets moois neerzetten"

Zuur misgelopen promotie voor Steenwijk: "Heel verdrietig van"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zuren mensen"

Promovendus De Graafschap neemt afscheid van meerdere speelsters

Martens openhartig over verlies zoontje: "Denken elke dag aan hem"

Mandy van den Berg: "Worden salarissen van meer dan miljoen betaald"

KNVB-programma groot succes: Veel vrouwelijke coaches stromen door

Van Eijk dolblij met droomtransfer: "Heeft mijn wens versterkt"

Nu ook officieel: Beth Mead volgt Miedema naar Manchester City

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

Oranje O17 kent tegenstanders in eerste EK-kwalificatieronde

Veurink over Vivianne Miedema: "Natuurlijk geen achttien meer..."

Veefkind maakt droomtransfer naar Duitsland: "Stap voelt goed"

Lindner tekent nieuw contract bij PEC: "Geeft veel vertrouwen"

Bayern-directeur Rech looft Van Eijk: "Straalt grote rust uit"

Unieke foto's ontdekt van vrouwenvoetbal van voor de oorlog

Maureen van Drogen tekent eerste contract bij PEC: "Een mijlpaal"

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"

Statement FC Utrecht afgekraakt: "Club in diskrediet gebracht"

FC Emmen krijgt MO17-team: "Van daaruit kunnen we verder bouwen"













