Kayleigh van Dooren waarschuwt: "Dat kun je je niet permitteren"

Na de interlandperiode gaat de Azerion Vrouwen Eredivisie dit weekend weer verder. FC Twente neemt het zondagmiddag in eigen huis op tegen ADO Den Haag. Het duel begint om 16:45 uur.
Na de bekerzege tegen Ajax ging de interlandperiode van start voor FC Twente. "We waren deze keer nog met een best grote groep. We hebben goed kunnen trainen deze week, en ook nog zwaar", vertelt Kayleigh van Dooren op de clubwebsite. "De eerste seizoenshelft hadden we een druk programma, ook met de Champions League erbij. Dan heb je weinig tijd om echt hard te trainen."
"We hebben nu geen dubbel programma meer, dus voordeel bij een nadeel is dat we harder kunnen trainen. Ook hebben we teruggekeken op het duel tegen Ajax. Dat kunnen we doen met een goed gevoel, we hebben veel kansen gehad en veel strijd geleverd. We zijn met een lekker gevoel de interlandbreak in gegaan na die overwinning", aldus de middenveldster.
Zondag wacht de wedstrijd tegen ADO Den Haag. De twee ploegen stonden vorige maand nog tegenover elkaar in Den Haag. "Dat was niet onze allerbeste wedstrijd", blikt Van Dooren daarop terug. "Maar we hebben wel relatief eenvoudig gewonnen, met 4-0. Het spel kon wel een stuk beter, dat hebben we daarna tegen Ajax wel weer laten zien. Daar moeten we mee verder. En nu ook weer thuis, hier op het sportpark in Enschede."
"Het is een kleiner veld, een snel veld. Hier voelen we ons goed. In de competitie is iedereen aan elkaar gewaagd, je kunt het niet permitteren om over de wedstrijden heen te kijken. We moeten elke week scherp zijn", benadrukt de middenveldster.

Harmsen: "Leuke was Wiegman voor een wedstrijd naar me toekwam"

Al-Jawahiri: "Toen zaten mijn moeder en ik in tranen op de bank"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

De Graafschap langer door met verdedigster: "De juiste plek"

BREAKING | Feyenoord pikt aanvalster op bij Ajax: "Veel ambitie"

Van de Donk over haar zware tijd in Londen: "Echt heel taai"

Oversier kritisch op licentie-eisen KNVB: "Daar lopen clubs op leeg"

FOTO | ADO Den Haag onthult nieuw thuistenue mét stukje clublied

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Van de Donk geniet van WK-sfeer: "Mijn eerste herinnering..."

Jackie Groenen mist WK door huwelijksreis: "Zit in een hutje"

Fysio 'verklapt' Ajax-transfer: "Tekent haar contract bij Ajax"

OFFICIEEL | De Graafschap legt aanvalster langer vast: "Trots"

Daniëlle van de Donk over toekomst: "Waar zij is, ben ik ook"

Isabel Kopp verlengt bij HERA United: "Ik wil revanche nemen"

Brugts blikt terug op WK-herinnering: "Speciaal een tv gekocht"

Sabrine Ellouzi in spagaat voor WK-duel: "Ik kan niet kiezen"

Van den Berg over WK: "Ik vind Ronald Koeman een prettige coach"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Polak helder over missie met ADO Den Haag: "Snel veilig spelen"

'Rocky' spreekt droom uit: "Volgend jaar op shirt van de vrouwen"

Vier FC Twente-talenten beleven droomjaar in Oranje: "Kippenvel"

Polak keert terug bij ADO Den Haag: "Net alsof ik verliefd ben"

'Chanté-Mary Dompig (25) is op weg naar uitgang bij AC Milan'

Grond Diekman volgende week van FC Twente: "Past bij onze ambities"

Wiegman en Stentler luiden de noodklok over Vrouwen Eredivisie

OFFICIEEL | De Graafschap pikt nieuwe doelvrouw op bij HERA United

ADO-directeur: "We zullen komend seizoen iets moois neerzetten"

Zuur misgelopen promotie voor Steenwijk: "Heel verdrietig van"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"













