Kaptein trots op Oranje: "Zijn zo streng voor onszelf geweest"

Wieke Kaptein
Wieke Kaptein Foto: © BSR Agency

Wieke Kaptein ontpopte zich zaterdagavond tot de grote heldin van de OranjeLeeuwinnen. Met een rake kopbal tekende zij in de 76ste minuut voor de 1-1 gelijkmaker tegen Frankrijk. Na afloop stond de middenveldster met een glimlach van oor tot oor voor de camera van de NOS en prees ze de onverzettelijkheid van haar team.

Oranje kende een lastige wedstrijd in Auxerre, maar wist op het juiste moment toe te slaan. Kaptein zag een gat in de Franse defensie en werd op maat bediend door Esmee Brugts.

"Dit is een heel belangrijk doelpunt", begint Kaptein haar verhaal. "Ik ben er heel blij mee. Ik zag dat Esmee de bal had en ik zag zoveel ruimte tussen de centrale verdedigsters. Ik weet dat Esmee die bal kan spelen. Perfecte bal, dus credits naar haar ook."

Het resultaat voelde voor de speelster van Chelsea als een enorme beloning voor het harde werken van de afgelopen dagen. "Ik denk dat we als team zo goed hebben gespeeld. Ik ben zo trots op het team. Vanaf minuut één hebben we zo op onszelf gefocust. We zijn zo streng voor onszelf geweest. En dan dit kunnen presteren als team, kippenvel."

Niet alleen het collectief, maar ook individuele uitblinkers kregen lof. "Ik ben zo trots op het team, wat we vandaag weer hebben gepresteerd. Een Vic (Victoria Pelova, red.) die zo goed speelt, een Esmee. Eigenlijk echt het hele team. Ik ben zo trots, ik heb er geen woorden voor."

Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws op Scorito!

Lees meer:
0 reacties