Jonker hard: "Als ze niet herkennen in welke kleur we spelen..."

Nederland neemt het dinsdagavond op tegen Schotland en de ploeg van trainer Andries Jonker aast op revanche na de ruime nederlaag tegen Duitsland. De oefenmeester laat weten dat er inmiddels een kritische analyse is geweest.
"Zondag hebben we het nabesproken en met elkaar afgesloten. Concreet, to the point en de vinger op de zere plek. We weten wat er beter moet", vertelt hij op de website van ESPN. "De meeste mensen die sport bedrijven die herkennen het wel als op een dag niets lukt. Als dan een stuk of zeven speelsters zo’n dag hebben, dan hebben we een probleem. Zeker tegen zo’n toptegenstander met zoveel mensen op de tribune", beseft Jonker.
"Dan krijg je een pak op je donder en dat hebben we gehad. Te veel speelsters ver onder de maat. Niemand wil dat, maar het is wel gebeurd", vervolgt hij teleurgesteld. "Als ze niet herkennen in welke kleur we spelen en de ballen heel vaak naar de verkeerde kleur spelen, in het hart van onze verdediging of op het middenveld, dan vraag je om problemen. Dat gaat niet", aldus Jonker, die een goed gevoel heeft overgehouden aan de laatste training.
"De eerste de beste pass- en trapoefening heb ik na een minuut stilgelegd", blikt hij terug. "Als Mark van Bommel en Arjen Robben, die deze passoefening wel duizend keer hebben gedaan, nu het veld op lopen dan zeggen ze: jullie zijn écht heel goed. Dat is eigenlijk de boodschap", constateert Jonker, die blij is dat de speelsters ook buiten het veld met elkaar gesproken hebben. "Ze hebben zelf het initiatief genomen om met elkaar te gaan zitten. Zonder de staf. En dat vind ik heel goed. Dat ging over voetballen."

Harmsen: "Leuke was Wiegman voor een wedstrijd naar me toekwam"

Al-Jawahiri: "Toen zaten mijn moeder en ik in tranen op de bank"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

De Graafschap langer door met verdedigster: "De juiste plek"

BREAKING | Feyenoord pikt aanvalster op bij Ajax: "Veel ambitie"

Van de Donk over haar zware tijd in Londen: "Echt heel taai"

Oversier kritisch op licentie-eisen KNVB: "Daar lopen clubs op leeg"

FOTO | ADO Den Haag onthult nieuw thuistenue mét stukje clublied

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Van de Donk geniet van WK-sfeer: "Mijn eerste herinnering..."

Jackie Groenen mist WK door huwelijksreis: "Zit in een hutje"

Fysio 'verklapt' Ajax-transfer: "Tekent haar contract bij Ajax"

OFFICIEEL | De Graafschap legt aanvalster langer vast: "Trots"

Daniëlle van de Donk over toekomst: "Waar zij is, ben ik ook"

Isabel Kopp verlengt bij HERA United: "Ik wil revanche nemen"

Brugts blikt terug op WK-herinnering: "Speciaal een tv gekocht"

Sabrine Ellouzi in spagaat voor WK-duel: "Ik kan niet kiezen"

Van den Berg over WK: "Ik vind Ronald Koeman een prettige coach"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Polak helder over missie met ADO Den Haag: "Snel veilig spelen"

'Rocky' spreekt droom uit: "Volgend jaar op shirt van de vrouwen"

Vier FC Twente-talenten beleven droomjaar in Oranje: "Kippenvel"

Polak keert terug bij ADO Den Haag: "Net alsof ik verliefd ben"

'Chanté-Mary Dompig (25) is op weg naar uitgang bij AC Milan'

Grond Diekman volgende week van FC Twente: "Past bij onze ambities"

Wiegman en Stentler luiden de noodklok over Vrouwen Eredivisie

OFFICIEEL | De Graafschap pikt nieuwe doelvrouw op bij HERA United

ADO-directeur: "We zullen komend seizoen iets moois neerzetten"

Zuur misgelopen promotie voor Steenwijk: "Heel verdrietig van"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"











