Hendriks na PSV-titel: "Een mooie bekroning op een zwaar seizoen"

Gwyneth Hendriks (PSV)
Gwyneth Hendriks (PSV) Foto: © BSR Agency

Het was de ultieme bekroning op een jaar vol revalidatie, zweet en tranen. Gwyneth Hendriks mocht in de kampioenswedstrijd van PSV eindelijk weer het veld betreden. Voor de verdedigster voelde het binnenhalen van de schaal dan ook als veel meer dan alleen een sportief succes.

Hoewel Hendriks het grootste deel van het seizoen vanaf de zijlijn moest toekijken, voelt de titel voor haar niet minder verdiend. "Het is toch voor mij een ander seizoen geweest dan de afgelopen jaren. Eigenlijk een heel zwaar seizoen, maar dan toch een mooie bekroning dat ik mijn eerste minuten weer mag maken in de kampioenswedstrijd. Dus op zich is het cirkeltje wel rond", vertelt Hendriks tijdens de huldiging bij burgemeester Jeroen Dijsselbloem.

"Ik ben nog steeds superblij en heel trots dat we dit eindelijk bereikt hebben met het team en met de club. Dat is waarvoor ik naar PSV kwam, daarvoor wilde ik dit avontuur starten", zegt de verdedigster. Hendriks werkte maandenlang aan haar herstel en haalde precies op tijd de eindstreep van het seizoen. "Het gaat eigenlijk heel goed en de revalidatie is best vlekkeloos gegaan, dus daar ben ik superblij mee. We wisten wel dat ik die eindfase mee zou kunnen doen, daar heb ik hard voor gewerkt, dus dan is het extra mooi dat het ook lukt."

Volgens de verdedigster is dit kampioenschap pas het begin voor de club uit Eindhoven. "Ik hoop de eerste van nog heel veel meer. Ik denk dat het werk binnen de club en waar we staan met de vrouwentak eindelijk bekroond wordt. Ik denk dat we nu een goed fundament hebben voor wat er nodig is. Je ziet het bij de mannen al, en ik denk dat zij het goede voorbeeld hebben gegeven en wij het moeten overnemen."

Komend weekend wacht de bekerfinale tegen FC Twente, op de plek waar het een jaar geleden voor Hendriks zo misging. Ze is gebrand op sportieve revanche. "Het is natuurlijk wel dezelfde plek. Het is het moment dat het natuurlijk is gebeurd. Maar ik heb ook gezegd: dan gaan we de cirkel maar gewoon doorbreken. Ik wil er gewoon bij zijn. Dat was het eerste wat ik in mijn agenda had gezet."

Met drie verloren finales op haar naam, is de honger naar de 'dennenappel' groter dan ooit. "Ik wil gewoon de dubbel pakken. Ik heb er al drie keer naast gegrepen, daar ben ik klaar mee, dus die wil ik ook", besluit een strijdbare Hendriks.

Lees meer:
0 reacties