Pakt Helderman bewust gele kaart? "Supermooi en ook symbolisch"

Yara Helderman
Yara Helderman Foto: © Pro Shots

Yara Helderman maakte donderdag bekend dat ze na dit seizoen stopt als profvoetbalster. De captain van Excelsior pakte in de wedstrijd tegen Feyenoord een gele kaart, wat betekent dat ze haar laatste wedstrijd in het profvoetbal heeft gespeeld. 

"Ik was er zeker wel van bewust", klinkt Helderman na afloop voor de camera van ESPN. "Ik moet zeggen: ik ging mijn laatste wedstrijd hier vanavond spelen. Ik vond het supermooi dat ik tegen Feyenoord hier op Woudestein mocht spelen. Dat is wel symbolisch. Ik vond het niet zo erg om hem te pakken."

Helderman heeft haar laatste wedstrijd nu dus echt gespeeld. In de tweede helft kreeg ze een publiekswissel. "Ik vind het ook mooi dat de meiden die wat minder hebben gespeeld dit seizoen lekker kunnen spelen", aldus de aanvoerder. Of het dus een 'bewussie' was? "Misschien", lacht Helderman. 

Lees meer:
0 reacties