Groenewegen voor het eerst bij Oranje: "Was helemaal van slag"

Lynn Groenewegen mocht zich maandag voor het eerst melden bij de OranjeLeeuwinnen. De middenveldster van FC Twente kan haar oproep voor Oranje eigenlijk nog altijd niet geloven, zo zegt ze bij OnsOranje.

"Echt heel gaaf. Ik geloof het eigenlijk nog steeds niet. Ik dacht dat het besef iets meer zou komen als ik hier binnen zou komen, maar het zit er nog steeds niet helemaal. Ik denk dat dat in de loop van de week lekker gaat komen", zegt Groenewegen bij aankomst in Zeist.

Ze kreeg het goede nieuws vorige week te horen van Arjan Veurink. "Ik had Arjan aan de telefoon, ik had hem helemaal niet in mijn contacten staan. Ik zei: Hoi, met Lynn! Hij zei: Met Arjan. Dus ik dacht: Wát? Ik was echt even helemaal van slag. Maar alleen maar super mooi." 

Op beelden is te zien hoe Groenewegen in de gym belt met de bondscoach. "Oh my god, ik ben gewoon een beetje sprakeloos", is ze te horen. De FC Twente-middenveldster kon het niet geloven: "Ik hoorde eigenlijk niet eens wat hij zei. Het is gefilmd, dus ik moet het echt terugkijken om te kijken wat hij allemaal gezegd heeft. Ik geloofde het gewoon niet. Er ging zoveel door me heen. Mijn hart ging ook echt sneller. Heel gaaf. Ik ga er lekker blanco in en ik zie het wel. Ik laat het allemaal op me af komen. Ik probeer lekker te genieten."

Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws op Scorito!

Lees meer:
0 reacties