Gertjan Verbeek: "Wat kunnen die dames nou bij Twente verdienen?"
FC Twente verloor deze week met flinke cijfers van Real Madrid: 7-0. De verschillen in de UEFA Women's Champions League zijn groot, zo zagen ook Gertjan Verbeek en Jan van Staa.
"Ik heb stukjes gezien. 7-0, die verschillen zijn zo groot in de Champions League", zucht Van Staa in De Oosttribune. "Maar bij de mannen komt af en toe ook zo'n uitslag voor", reageert Verbeek. Van Staa gaat verder: "Nu wel. Zo simpel is het gewoon. Dit waren, zoals de trainer ook zei, meisjes tegen de vrouwen. Dan kom je tekort. Maar de arrogantie van tevoren van 'hoeveel wordt het?', je kon erop inzetten, van alles en nog wat."
"Dat ze gingen winnen, was ook al duidelijk. Je wordt niet voor vol aangezien als je voor het eerst mee gaat doen in die Champions League. Deze 7-0, die tikt wel aan", oordeelt hij. Volgens Verbeek typeert het de situatie van het Nederlandse vrouwenvoetbal. "Als je op dit moment een klein beetje boven het maaiveld uitsteekt in de Nederlandse competitie, dan word je al snel weggekocht door clubs die het financieel veel beter voor elkaar hebben."
De voormalig coach gaat verder: "In Engeland wordt beter betaald, in Duitsland wordt beter betaald, in Spanje wordt beter betaald. En in Scandinavië zijn ook een aantal clubs... En Frankrijk. In Nederland heb je Ajax, PSV en Twente. Maar wat kunnen die dames nou bij Twente verdienen? Ik heb laatst bij de Rebellen een wedstrijdje gehad, daar speelt Danique (Kerkdijk, red.), 27 jaar. Ik vroeg aan haar: Waarom ben je gestopt? Toen zei ze: Ja, maatschappelijk ga ik aan de weg timmeren. Wat je aan het voetballen overhoudt, dat is allemaal leuk en aardig, maar ik moet ook aan mijn toekomst denken. Die is 27 en stopt, terwijl ze hartstikke goed kan voetballen", sluit Verbeek af.

Harmsen: "Leuke was Wiegman voor een wedstrijd naar me toekwam"

Al-Jawahiri: "Toen zaten mijn moeder en ik in tranen op de bank"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

De Graafschap langer door met verdedigster: "De juiste plek"

BREAKING | Feyenoord pikt aanvalster op bij Ajax: "Veel ambitie"

Van de Donk over haar zware tijd in Londen: "Echt heel taai"

Oversier kritisch op licentie-eisen KNVB: "Daar lopen clubs op leeg"

FOTO | ADO Den Haag onthult nieuw thuistenue mét stukje clublied

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Van de Donk geniet van WK-sfeer: "Mijn eerste herinnering..."

Jackie Groenen mist WK door huwelijksreis: "Zit in een hutje"

Fysio 'verklapt' Ajax-transfer: "Tekent haar contract bij Ajax"

OFFICIEEL | De Graafschap legt aanvalster langer vast: "Trots"

Daniëlle van de Donk over toekomst: "Waar zij is, ben ik ook"

Isabel Kopp verlengt bij HERA United: "Ik wil revanche nemen"

Brugts blikt terug op WK-herinnering: "Speciaal een tv gekocht"

Sabrine Ellouzi in spagaat voor WK-duel: "Ik kan niet kiezen"

Van den Berg over WK: "Ik vind Ronald Koeman een prettige coach"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Polak helder over missie met ADO Den Haag: "Snel veilig spelen"

'Rocky' spreekt droom uit: "Volgend jaar op shirt van de vrouwen"

Vier FC Twente-talenten beleven droomjaar in Oranje: "Kippenvel"

Polak keert terug bij ADO Den Haag: "Net alsof ik verliefd ben"

'Chanté-Mary Dompig (25) is op weg naar uitgang bij AC Milan'

Grond Diekman volgende week van FC Twente: "Past bij onze ambities"

Wiegman en Stentler luiden de noodklok over Vrouwen Eredivisie

OFFICIEEL | De Graafschap pikt nieuwe doelvrouw op bij HERA United

ADO-directeur: "We zullen komend seizoen iets moois neerzetten"

Zuur misgelopen promotie voor Steenwijk: "Heel verdrietig van"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"











