FOTO'S | Kamp Seedorf komt met 'Wall Stories' als succeswens Oranje
De KNVB en partners, waaronder ING, Nike, KPN, Staatsloterij, Albert Heijn en Bitvavo, hebben in samenwerking met kunstenaarscollectief Kamp Seedorf een bijzonder project onthuld, de zogenaamde ‘Wall Stories’. Op zorgvuldig gekozen locaties zijn unieke art pieces van de OranjeLeeuwinnen geplaatst, als succeswens voor het aankomend WK. Momenteel bevindt Oranje zich in Australië ter voorbereiding op hun eerste wedstrijd tegen Portugal op 23 juli in Dunedin.
Kamp Seedorf heeft in totaal zeven kunstwerken gemaakt, geïnspireerd door enkele speelsters uit het team. Het kunstwerk dat bij Staatsloterij te zien is, markeert zelfs de grootste uitingsvorm ooit van Kamp Seedorf. Steffen van Iersel, Manager Sponsoring van ING is trots op hun betrokkenheid. “De kunstwerken van Kamp Seedorf zijn vaak gebaseerd op iconen en voetballers, en dus geweldig dat nu ook de speelsters van het Nederlands elftal worden afgebeeld. Wij vinden het fantastisch om ons support van de OranjeLeeuwinnen zo groots uit te kunnen dragen en we wensen het team natuurlijk heel veel succes op het WK.” Jackie Groenen is trots: “Wij beleven dit WK in meerdere opzichten als bijzonder. We bevinden ons letterlijk aan de andere kant van de wereld. Beide gastlanden zijn super gastvrij dus je voelt je hier snel thuis. Dat er vanuit Kamp Seedorf Wall Stories zijn gemaakt, maakt dat er thuis ook iets herkenbaars te zien is. Dat geeft wel een extra tintje. We gaan er alles aan doen om de krachtige Wall Stories op het veld te vertalen naar topprestaties.”