Feyenoord krijgt nieuwe hoofdsponsor: "Een belangrijke reden"
Feyenoord heeft in MediaMarkt een nieuwe hoofdsponsor gevonden. Beide partijen zijn akkoord over een contract voor drie seizoenen, zo heeft de Rotterdamse club bekendgemaakt.
Het logo van MediaMarkt is vanaf volgend seizoen te zien op de shirts van het eerste mannenelftal en ook op de trainingskleding voor Europese wedstrijden, shirts van het vrouwenteam en die van de jeugd. Daarnaast zal MediaMarkt prominent zichtbaar zijn op de boarding langs het veld en samen met Feyenoord campagnes ontwikkelen. Het vrouwenteam speelt nu nog met PrijsVrij op het shirt.
Ook maakt de elektronica-retailer tickets voor voetbalwedstrijden, merchandise en toegang tot events beschikbaar voor personeel, klanten en partners. Daarnaast zal het partnership in de 55 winkels in Nederland door het hele jaar ruime aandacht krijgen. "We zijn er trots op dat een grote naam als MediaMarkt zich aan onze club verbindt. Als marktleider in hun branche zijn ze net als Feyenoord een gevestigde naam en zeer ambitieuze partij die nog verder vooruit wil", reageert Ruud van der Knaap, commercieel directeur van Feyenoord.
"‘Let’s go’ luidt niet voor niets hun sportieve en uitdagende motto. Juist dat is precies wat we samen als partners gaan doen. Met de steun van MediaMarkt maakt Feyenoord weer een stap vooruit. Omgekeerd kunnen wij enorm bijdragen aan hun commerciële doelstellingen, onder meer dankzij het miljoenenbereik van Feyenoord via eigen mediakanalen en onze database", aldus Van der Knaap.
Ook bij MediaMarkt zijn ze trots. "Wij herkennen ons sterk in de grote ambities, de passie, cultuur en mensgerichtheid van Feyenoord en dat is een belangrijke reden om deze de samenwerking aan te gaan", zegt Remko Rijnders, CEO van MediaMarkt Benelux. "Een andere reden dat we zo enthousiast zijn, is dat we met ons partnership ook het vrouwenteam en de jeugd gaan steunen. Diversiteit en inclusie is voor ons belangrijk. Met ons initiatief ‘Vrouwen in de detailhandel’ versterken we de positie van vrouwen in deze sector door allerlei initiatieven, zoals recent tijdens International Women's Day waar we een vrouwenlunch op ons hoofdkantoor organiseerden en een TED-spreker te gast hadden."
"Want wij vinden dat er altijd meer mogelijk is. Feyenoord denkt daar hetzelfde over. Daarnaast heeft de jeugd vaak een bijbaan in retail of jongeren starten hun werkzame leven in deze sector. Ook weet jeugd ons heel goed te vinden voor onder meer gaming-events. Wij kijken enorm uit naar de samenwerking de komende jaren en hebben er alle vertrouwen in dat dit partnership onze groei stimuleert en de loyaliteit en beleving van onze klanten nog verder versterkt.