Feyenoord brengt bezoek aan Kinderziekenhuis: "Heeft impact"

Feyenoord-captain Celainy Obispo
Feyenoord-captain Celainy Obispo Foto: © Ed Voetee Photography

De selectie van Feyenoord heeft deze week een bezoek gebracht aan het Sophia Kinderziekenhuis in Rotterdam. De speelsters gingen langs op verschillende afdelingen, om zo wat extra steun te geven aan de kinderen en hun ouders.

"Ik denk dat dit iets is wat die kinderen en ouders nooit vergeten", zegt Esmee de Graaf tegenover RTV Rijnmond over het bezoek. "Het is een moeilijke tijd voor veel mensen, dan is het mooi dat wij op deze manier iets kunnen betekenen." Het is voor Feyenoord de tweede keer dat er een bezoek wordt gebracht aan het ziekenhuis.

De Graaf was vorig jaar ook van de partij. "Dit is de tweede keer dat we dit doen en het blijft bijzonder. Vorig jaar ben ik het ook niet vergeten, en deze keer zal ik het ook niet vergeten."

Ook op captain Celainy Obispo maakte het bezoek indruk. "Je zag de kinderen echt opleven toen we binnenkwamen. Ze straalden helemaal, dat kregen we ook terug van artsen en verpleegkundigen. Voor ons is het iets kleins: een praatje maken, een foto nemen of een cadeautje uitdelen, maar voor die kinderen heeft dat echt impact", merkt de verdedigster.

"Als je hier rondloopt, besef je hoe goed je het eigenlijk hebt als je gezond bent. Dan denk je: waar klagen we soms eigenlijk over?", zo besluit ze.

Lees meer:
0 reacties