FC Utrecht-speelsters spreken zich uit: "Een gebrek aan steun"

Marthe Munsterman
Marthe Munsterman Foto: © BSR Agency

De speelsters van FC Utrecht hebben via sociale media van zich laten horen. De Domstedelingen maakten donderdag bekend dat er flink wat speelsters vertrekken. Zo worden de aflopende contracten van Marthe Munsterman, Tami Groenendijk, Elisha Kruize, Soraya Verhoeve, Maxime Snellenberg, Gera op den Kelder, Lena Mahieu, Joni Paliama en Merel Bormans niet verlengd.

Dieke van Straten zet een punt achter haar carrière, terwijl Kyra Koopman naar Amerika vertrekt. Eerder werd al bekend dat Lobke Loonen en Nikita Tromp FC Utrecht na dit seizoen verlaten. Munsterman schrijft op Instagram dat ze 'met pijn in haar hart' afscheid neemt. "In de allereerste plaats omdat we ieder seizoen presteren en kwaliteit leveren. Maar vooral omdat het vanaf dag één voelt als mijn tweede familie. Hoe bijzonder als je elke dag met hen op het veld mag staan en mag genieten van alle momenten erbuiten. Lees: lachen en koffie drinken."

De FC Utrecht-captain spreekt duidelijke taal: "Helaas is het velen van ons door gebrek aan steun van de club en dus een minimaal budget niet gegund om verder te bouwen", zo klinkt het. Munsterman is trots op haar tijd bij FC Utrecht. "Ik had niet durven dromen dat de afgelopen drie seizoenen zo zouden uitpakken (ik was vrij sceptisch over 23 random spelers en karakters bij elkaar zetten die elkaar niet kennen + staf). Wij hebben altijd met trots gespeeld voor deze club en iedereen die het maar wilde horen vertelden we hoe leuk het was om thuis voor onze fans te spelen. De fans die ons in groten getale kwamen steunen, waarvoor heel veel dank!!! Evenals de mensen die zich wél altijd enorm hebben ingezet voor ons binnen de vrouwentak."

Ook via Instagram Story spreken meerdere speelsters zich uit. Zo schrijft Soraya Verhoeve: "Morgen de laatste, mijn laatste wedstrijd voor FC Utrecht. Vanwege budgettaire redenen ziet FC Utrecht zichzelf helaas genoodzaakt om van een TE groot aantal speelsters (>21 jaar) afscheid te nemen. Buiten mijn persoonlijke situatie doet het pijn dat een dergelijke kwestie zich nog voordoet in het vrouwenvoetbal. Kwaliteit en prestaties blijken geen enkele garantie te geven..."

Lotje de Keijzer deelde het bericht van Munsterman en schreef daarbij: "Voetbal is voor iedereen. Tot het geld op is."

Afbeelding
De Instagram Story van Soraya Verhoeve

Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws op Scorito!

Lees meer:
0 reacties