FC Utrecht krijgt flinke kritiek: "Ik vind het puur wanbeleid"

De speelsters van FC Utrecht komen met een statement
De speelsters van FC Utrecht komen met een statement Foto: © Screenshot ESPN

Leonne Stentler en Mandy van den Berg hebben vrijdagavond flinke kritiek geuit op FC Utrecht. De Domstedelingen moeten flink bezuinigen en nemen afscheid van meer dan tien speelsters.

De Domstedelingen maakten donderdag bekend dat er flink wat speelsters vertrekken. Zo worden de aflopende contracten van Marthe Munsterman, Tami Groenendijk, Elisha Kruize, Soraya Verhoeve, Maxime Snellenberg, Gera op den Kelder, Lena Mahieu, Joni Paliama en Merel Bormans niet verlengd. Dieke van Straten zet een punt achter haar carrière, terwijl Kyra Koopman naar Amerika vertrekt. Eerder werd al bekend dat Lobke Loonen en Nikita Tromp FC Utrecht na dit seizoen verlaten.

Vrijdagavond kwamen de speelsters, voorafgaand aan het duel met HERA United, met een statement. De speelsters die vertrekken droegen een zwart shirt met daarop: 'Wij passen niet in het budget'. De speelsters die (voorlopig) wel actief blijven voor FC Utrecht droegen een wit shirt, met daarop de boodschap: 'Fans, bedankt!"

Stentler vindt het goed dat de speelsters zich uitspreken: "FC Utrecht kwam terug met fantastische plannen. Ze hadden twee supergoede seizoenen. Nu gaat het blijkbaar allemaal niet snel genoeg. Dan is het: weet je wat, er gaat een hele hap van de begroting af. We laten de trainer lopen. Ik vind het goed dat ze zich uitspreken. Er zit een directie die er niet in gelooft. Je hebt mensen nodig die in bepaalde stoelen zitten die erin geloven", geeft de oud-international aan bij ESPN.

Van den Berg is hard voor FC Utrecht: "Ik vind het puur wanbeleid. Als je als club ergens voor kiest, en je gooit opnieuw de handdoek in de ring. Ze gaan dan wel door, maar ik vind dit niet echt doorgaan. Ze moeten ook uitwijken naar een ander complex. Ga maar op een ander complex voetballen. Ik word er ook echt knettergek van."

Lees meer:
0 reacties