FC Emmen krijgt MO17-team: "Van daaruit kunnen we verder bouwen"

FC Emmen voegt vanaf komend seizoen een Meiden Onder 17-team toe aan de jeugdopleiding. Deze nieuwe ploeg zal structureel gaan uitkomen in een jongens Onder 15-competitie om de sportieve ontwikkeling te maximaliseren.

De selectie is inmiddels compleet. "Toen we twee jaar geleden begonnen, hadden we negen meiden. Inmiddels zijn dat er 38 en daarnaast hebben we nog achttien meiden op de voetbalschool", vertelt René Wollerich, coördinator meiden- en vrouwenvoetbal, aan ZO!34. "We groeien snel, maar het is belangrijk dat de basis goed blijft. Van daaruit kunnen we verder bouwen."

FC Emmen kiest bewust voor een jongenscompetitie, om zo de speelsters extra uit te dagen in hun ontwikkeling. Anika van der Scheer, een van de speelsters, kijkt uit naar komend seizoen. "Ik heb er echt heel veel zin in. Het wordt een mooie uitdaging."

Lees meer:
0 reacties