Excelsior heeft grote moeite met Saestum-spits: "Beetje in paniek"

Excelsior bereikte zaterdag met enige moeite de kwartfinale van de TOTO KNVB Beker. De Rotterdammers hadden een hele kluif aan Saestum VR2: 4-7. Met name Fleur Zwama bleek een lastpak voor Excelsior: de jonge aanvalster scoorde driemaal.
"We hebben weliswaar verloren, maar we hebben het echt geweldig gedaan. Ik ben ontzettend blij met het team", zegt de 17-jarige Zwama tegenover het Algemeen Dagblad. "Het ging wel lekker, ja. Normaal schiet ik ook nog wel eens ballen op de paal, of vijf meter over. Dat ik dan drie goals maak in zo’n wedstrijd en het zo goed ging, maakt me wel trots", klinkt het.
De aanvalster weet hoe speciaal deze wedstrijd was. Vooraf was verwacht dat Excelsior wel even af zou rekenen met het tweede elftal van Saestum. "Dat is ze niet gelukt", lacht Zwama. "Als het 0-10 was geworden, hadden mensen waarschijnlijk gezegd dat het een logische uitslag zou zijn. Maar dat we tot vlak voor tijd gewoon nog meedoen om de overwinning, hadden we zelf ook niet verwacht."
Zwama maakte tien minuten na rust de 4-5 en die stand bleef lang staan. "Ze waren echt een beetje in paniek bij Excelsior", merkte de Saestum-speelster. "Maar wij waren zó bekaf. Dan zie je dat zij vijf keer per week trainen. Maar het was een geweldige dag, met het meeste publiek waar ik ooit voor heb gespeeld. We zijn niet door, maar mogen trots zijn op hoe ver we zijn gekomen en wat we vandaag hebben laten zien", is ze trots.

Brugts blikt terug op WK-herinnering: "Speciaal een tv gekocht"

Sabrine Ellouzi in spagaat voor WK-duel: "Ik kan niet kiezen"

Van den Berg over WK: "Ik vind Ronald Koeman een prettige coach"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Polak helder over missie met ADO Den Haag: "Snel veilig spelen"

'Rocky' spreekt droom uit: "Volgend jaar op shirt van de vrouwen"

Vier FC Twente-talenten beleven droomjaar in Oranje: "Kippenvel"

Polak keert terug bij ADO Den Haag: "Net alsof ik verliefd ben"

'Chanté-Mary Dompig (25) is op weg naar uitgang bij AC Milan'

Grond Diekman volgende week van FC Twente: "Past bij onze ambities"

Wiegman en Stentler luiden de noodklok over Vrouwen Eredivisie

OFFICIEEL | De Graafschap pikt nieuwe doelvrouw op bij HERA United

ADO-directeur: "We zullen komend seizoen iets moois neerzetten"

Zuur misgelopen promotie voor Steenwijk: "Heel verdrietig van"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zuren mensen"

Promovendus De Graafschap neemt afscheid van meerdere speelsters

Martens openhartig over verlies zoontje: "Denken elke dag aan hem"

Mandy van den Berg: "Worden salarissen van meer dan miljoen betaald"

KNVB-programma groot succes: Veel vrouwelijke coaches stromen door

Van Eijk dolblij met droomtransfer: "Heeft mijn wens versterkt"

Nu ook officieel: Beth Mead volgt Miedema naar Manchester City

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

Oranje O17 kent tegenstanders in eerste EK-kwalificatieronde

Veurink over Vivianne Miedema: "Natuurlijk geen achttien meer..."

Veefkind maakt droomtransfer naar Duitsland: "Stap voelt goed"

Lindner tekent nieuw contract bij PEC: "Geeft veel vertrouwen"

Bayern-directeur Rech looft Van Eijk: "Straalt grote rust uit"

Unieke foto's ontdekt van vrouwenvoetbal van voor de oorlog

Maureen van Drogen tekent eerste contract bij PEC: "Een mijlpaal"

Leonne Stentler looft tactische ingreep Veurink: "Pakt goed uit"

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"

Statement FC Utrecht afgekraakt: "Club in diskrediet gebracht"

FC Emmen krijgt MO17-team: "Van daaruit kunnen we verder bouwen"













