Everaerts eerlijk over tijd bij FC Twente: "Was niet makkelijk"

Kim Everaerts
Kim Everaerts Foto: © BSR Agency

Kim Everaerts verruilde FC Twente afgelopen zomer voor OH Leuven. Bij de Belgische ploeg, met wie ze dit seizoen kampioen kan worden, vond de Limburgse verdedigster haar plezier terug.

In haar laatste twee seizoenen bij FC Twente moest Everaerts het vooral doen met een rol als reservespeelster. "Die jaren waren niet makkelijk voor mij. Ik had bij Twente geen belangrijke rol meer in het team, moest het veel doen met invalbeurten en op trainingen vooral de basiself klaarstomen. Dat opbrengen was moeilijk, omdat je er zelf graag wil staan", vertelt ze eerlijk in gesprek met De Limburger.

Everaerts raakte het plezier in het spelletje een beetje kwijt, zo zegt ze. "Ik zat ook nog aan de andere kant van het land, ver van huis en familie. Maar je leert er ook van, ik heb mentaal stappen gezet en bedacht me op het einde: ik ga zo fit mogelijk worden voor mijn nieuwe club. Dat het hier bij Leuven op zijn plek valt, is wel waarvoor ik het heb gedaan."

Bij OH Leuven zit Everaerts helemaal op haar plek. "Ooit voor de Leeuwinnen uitkomen, lijkt me supermooi. Ik doe gewoon mijn best en wie weet valt het op en is dat iets voor de toekomst. Het is en blijft een droom. Maar mijn focus ligt nu gewoon hier."

Lees meer:
0 reacties