Eredivisie strikt nieuwe partner: "Willen impact verder uitbouwen"

De captains van de Azerion Vrouwen Eredivisie
De captains van de Azerion Vrouwen Eredivisie Foto: © Azerion Vrouwen Eredivisie

ING en Nike gaan een driejarige verbintenis aan met de Azerion Vrouwen Eredivisie en zijn hiermee tot en met 2027 als partner aan de competitie verbonden. Nike is vanaf het seizoen 2024/’25 een nieuwe partner. Ze leveren officiële wedstrijdballen en trainingsballen voor de clubs in de competitie.

"Voetbal vormt een belangrijk onderdeel van Nike’s DNA. We zijn trots op de rol die we spelen bij het bevorderen en ondersteunen van de voortdurende groei van het vrouwenvoetbal. Van de profs tot de amateurs", laat een woordvoerder van Nike weten op de website. "We zien de opkomst van vrouwen in de sport als één van de invloedrijkste veranderingen van de huidige tijd en de samenwerking met de KNVB onderstreept ons enthousiasme om nog meer vrouwen in het voetbal actief te krijgen."

"Wij richten ons met deze verlenging als hoofdsponsor van de KNVB op het verder nastreven van gelijke kansen voor meiden en vrouwen, zowel binnen als buiten de lijnen", voegt een woordvoerder van de ING toe. "Dat is voor ons heel belangrijk dat we dat realiseren. Daarnaast moeten initiatieven zoals deze, bijdragen aan de verdere groei en zichtbaarheid van het vrouwenvoetbal in Nederland. Samen met Nike bundelen we de krachten en zijn we nog beter in staat om de impact van vrouwenvoetbal in Nederland verder uit te bouwen. En zorgen we er tevens voor dat de bal blijft rollen in de Vrouwen Eredivisie." 

"We zijn blij dat zowel ING en Nike de komende drie jaar een belangrijke rol gaan spelen in de ontwikkeling van de Azerion Vrouwen Eredivisie. De ambities van beide partijen sluiten aan bij onze doelstellingen om een sterk fundament onder de Azerion Vrouwen Eredivisie te leggen waar speelsters sportief kunnen groeien en impact kunnen creëren", sluit Commercieel Directeur van de KNVB af. 

Lees meer:
0 reacties