Doreleijers na historische titel: "Dit is echt loon naar werken"

Sandra Doreleijers
Sandra Doreleijers Foto: © Pro Shots

Het is de dag waar Sandra Doreleijers, manager vrouwenvoetbal bij PSV, jarenlang naartoe heeft gewerkt. Na het veiligstellen van de eerste landstitel in de clubgeschiedenis overheerst de trots en het besef dat het ingezette beleid zijn vruchten afwerpt. In gesprek met Vrouwenvoetbalnieuws.nl blikt de architect van de Eindhovense vrouwentak terug op een zenuwslopende, maar glansrijke dag.

Voor Doreleijers is de landstitel het ultieme bewijs dat PSV definitief de top van Nederland heeft bestormd. Dat het kampioenschap ook nog eens op eigen terrein werd binnengesleept, maakte de ontlading alleen maar groter.

Het 'eindelijk' viel vaak na het laatste fluitsignaal, en Doreleijers kon dat alleen maar beamen. "Zeker, zeker. Het is heerlijk dat we dit gewoon thuis, in eigen huis, afmaken. In het nieuwe stadion, uitverkocht, een geweldige sfeer, alles erop en eraan. Super", aldus een dolblije manager.

Hoewel de spanning in het stadion gedurende de dag voelbaar toenam, hield Doreleijers vast aan haar geloof in de ploeg. "De zenuwen waren er op en af, soms was ik wel wat zenuwachtig. De rest van de dag was eigenlijk wel oké, ik had er gewoon heel veel vertrouwen in." Dat vertrouwen werd gesterkt door het wedstrijdverloop. "Ik had zoiets van: het komt goed. We stonden gewoon snel met 1-0 voor, Rio (Riola Xhemaili, red.) maakt natuurlijk snel een doelpunt. En ja, ze hadden gewoon heel weinig kansen, dus ik had eigenlijk de hele tijd vertrouwen."

Of de titel de kroon is op haar werk? "Dit is in ieder geval wel iets wat ik heel erg fijn vind en waar ik heel erg naar uit heb gekeken. Alleen ja, voor mij geldt dit echt voor heel veel mensen binnen de club. Dit is gewoon een clubprestatie en dat vind ik geweldig."

Het kampioenschap is het resultaat van jarenlange investeringen in zowel faciliteiten als budgetten. "Dat is natuurlijk geweldig. Dat is een beetje loon naar werken, hè? We werken er met z’n allen zo hard voor en dat het dan uiteindelijk lukt, dat is super. We hebben het met zijn allen zo hard verdiend, dus daar gaat een mooi feestje van komen."

Lees meer:
0 reacties