Dijkstra tevreden: "Toen voelde ik dat dit de juiste keuze is"

Caitlin Dijkstra
Caitlin Dijkstra Foto: © BSR Agency

Caitlin Dijkstra maakte woensdag haar overstap naar Tottenham Hotspur wereldkundig. In een uitgebreid interview met de clubkanalen van haar nieuwe werkgever blikt de 27-jarige verdedigster vooruit op haar Engelse avontuur, de hereniging met Lize Kop én de overgang van het rustige Wolfsburg naar miljoenenstad Londen.

"Het voelt geweldig om speler van Spurs te worden. Ik heb er bijna geen woorden voor", begint Dijkstra enthousiast. "Ik ben bij Spurs gekomen omdat het een geweldige club is en het perfect voor mij voelde. Na de gesprekken had ik al zoiets van: ik ben hier klaar voor. Ik ben echt heel blij met de kans die ik krijg bij deze club. Toen voelde ik dat dit de juiste keuze is en dat ik dit ga doen."

De overstap naar Engeland betekent voor Dijkstra ook een enorme verandering buiten de lijnen. De Brabantse verruilt het relatief rustige Wolfsburg voor de Britse hoofdstad. "Ik heb twee jaar bij Wolfsburg gespeeld. En wat ik al eerder zei: Wolfsburg is geen grote stad. Je hebt er een paar koffietentjes of een paar restaurants waar je naartoe kunt gaan. En dit is echt de grote stad. Dus ik ben ook heel enthousiast over de stad en alles eromheen."

Hoewel de focus volledig op de sport ligt, ziet Dijkstra ook de voordelen voor haar privéleven. "Natuurlijk ligt mijn focus totaal op het voetbal. Maar op vrije dagen, of wanneer familie en vrienden langskomen, is het ook leuk dat je naar de grote stad kunt gaan en daar tijd met hen kunt doorbrengen, want dat is ook heel belangrijk voor mij."

Als speelster weet de OranjeLeeuwin precies wat ze meebrengt naar het veld van de Spurs. "Ik denk dat wat je ziet is wat je krijgt. Ze zeggen meestal dat Nederlanders vrij direct zijn, en zo kan ik ook zijn. Op het veld hou ik ervan om te voetballen. Ik ben een centrale verdedigster, maar ik speel graag tiki-taka: opbouwen van achteruit, naar het middenveld, dan naar voren en dan een doelpunt scoren, zodat je het echt met z'n allen doet en samen die goal maakt."

Dijkstra gaat verder: "Ik ben meer een speelster die de bal wil hebben om op te bouwen, om een man-meer-situatie of een extra optie te creëren. We hebben natuurlijk gesproken over de manier van voetballen en dat is ook waarom ik besloot om hiernaar toe te komen. Ik hou van zijn (trainer Martin Ho, red.) visie en hoe hij wil voetballen. Ik denk dat ik daar totaal in pas."

Bij Tottenham Hotspur komt ze bovendien een heel bekend gezicht tegen onder de lat. "Lize Kop en ik hebben samen bij Ajax gespeeld. Zij zat al bij het nationale team en ik kwam daar later bij. Nu spelen we dus samen in het nationale team, maar ik ben echt heel blij en enthousiast om ook bij Tottenham samen te spelen. Ik sprak haar gisteren en toen zei ik: 'Ik ben in Engeland'. En toen zei ze: 'Echt niet!' Dus ja, dat is heel erg leuk."

Lees meer:
0 reacties